maandag 21 september 2009

Ik ga op reis en ik neem mee...

Dat is lang geleden hè, ik wilde wel bloggen, maar wachtte tot ik weer iets had om te laten zien en dat duurde wat langer dan ik dacht. en toen het klaar was gingen we het weekend weg.
Maar voor ik dat doe eerst dit: Er is een nieuw blog "geboren" van 9 Australische ontwerpers. Among the gum trees. Vanaf volgend jaar zal er op dit blog elke maand een gratis ontwerp te downloaden zijn. Om dit te vieren kun je je nu inschrijven voor 9 fantastische give aways, van elke ontwerper één, en vanaf maandag 5 oktober zal er elke week een kerstproject te vinden zijn.
I know, it has been a while, but I was frantically sewing to be able to show you something new. And when it was finished we went away for the weekend.
But before I show it to you I have some other things to tell you. You might have heard about the new Australian blog Among the gum trees. 9 Australian designers joined together to get us a free project every month. To get into gear, they all have a give away going and after that you will (from the 5th of October) be able to get a free Christmas patterns every week. So you better go and have a look!


Verder kwam ik een geweldige BOM tegen, vier stitcheries van uilen. De eerste is uit, de tweede komt al op 1 oktober met als idee dat je ze alle vier nog voor kerst kunt maken. Dat gaat mij niet lukken, maar deze vond ik wel heel leuk, dus bewaar ik hem nog even... Als je op het plaatje in de rechterkolom klikt moet je op haar weblog komen en daar kun je de BOM vinden.
I came across a marvelous BOM, click on the picture. For Owl stitcheries, first came out, second comes 1st of October with the idea to be able to finish them al before Christmas. I won't be able and I don't intend to, but I likes this one a lot, so will keep it for later! if you click on the button in the right colom, you will get to her blog and will be able to find this BOM!




En hier is íe dan. Mijn nieuwe tas. Groot genoeg om een quiltring in mee te nemen. Toen ik van de zomer op vakantie mijn quiltring mee wilde nemen kwam ik tot de ontdekking dat ik geen tas had waar hij in paste.
Dus toen ik die kleine tasjes (draw string bags) maakte en al mijn dozen met stroken op tafel had ben ik nog even doorgegaan en heb ik ook een grote tas gemaakt.
There it is, my new bag. Big enough to put a 14 inch/35 cm quilting ring in it. When we went on holiday I wanted to take a little quilting project but I didn't have anything in which my ring would fit. So when I was sewing all these draw string bags, I decided to keep going and sew myself a bag.

Deze gigantische knoop zat ooit op een trui. Ik had er vier en heb ze altijd bewaard. Die zouden nog eens van pas komen, wist ik. En de eerste heeft nu een goede bestemming bereikt!
Those giant buttons once were on a sweater and I have always kept them for a good cause. This was a goog cause, so I used the first of for ;--)
Ik dacht altijd dat het niet uitmaakte wat voor stofje je aan de binnenkant naaide, maar vorig jaar kreeg ik van Kris een schtitterende draw string bag met een lief stofje aan de binnenkant en ik kwam er achter dat je zo'n tas heel vaak opendoet om er iets uit te halen en dat het dus wel degelijk heel gezellig voelt als daar ook een leuk stofje zit. Dus heb ik mijn stof met winkeltjes te voorschijn getrokken voor de binnenkant.
I always thought it didn't matter what fabric was inside, but since Kris made me a lovely draw string bag with lovely fabrics inside, I have found out it is really a joy to look at those fabrics inside, every time you open your bag to get your project. So I pulled my shops fabric and used it for the inside.


En je ziet het, mijn quiltring past er goed in. In het ritsvakje kunnen het garen, mijn vingerhoeden, schaartje enzovoort.
And as you can see, it fits! I can use the zipper pocket for my thread, scissors and other quilting supplies.

7 opmerkingen:

Else zei

Je tas is erg mooi geworden, leuk idee! De uiltjes zijn SUPER, heb je een link naar het patroontje voor mij? Alvast bedankt, groetjes Else

Margeeth zei

Mooie tas. Het stofje dat je voor de binnenkant hebt gebruikt is er precies een goed stofje voor, een leuk stofje dat je hoogstwaarschijnlijk toch nergens anders voor gebruikt omdat je het eigenlijk niet kunt verknippen.
Ik vind het trouwens altijd heel knap als mensen zelf tassen maken, ik heb ook altijd nog steeds een voornemen om eens een tas te maken waarin alles past voor workshops, maar doe het tot nu toe nog steeds met mijn enorme knalroze tas met oranje stippen (en een rits bovenin) van dikker plastic die ik ooit eens voor een euro kocht.... (en ja, dat is net zo lelijk als het klinkt, maar hij is dus wel erg handig).

Mistea zei

Gorgeous bag amd the lining fabric is very pretty! Lucky us lots of free patterns around blog land, aren't the designers just too generous. Enjoy

Linda Robertus zei

Wat een prachtige tas! De stof aan de binnenkant is inderdaad ook heel belangrijk...

Handmade by Mai zei

Inderdaad een prachtige tas en met een leuke binnenkant.

conny's quilts zei

Wat een fantastische tas joh! Heel mooi gedaan en prachtig om ook aan de binnenkant zo'n leuke stof te gebruiken, heel verrassend. Leuke stichery, ik ga even op die site kijken....

Mama Monique zei

Oh Jantine, wat een ontzettend mooie en leuke tas heb je hier gemaakt zeg! Begrijp ik dat je dat in één keer wilde showen ;o)

En wat een leuke site geef je ons weer. Hoe kom je er toch steeds weer op? Ben je zo lekker aan het neuzelen op internet?

Nou, die australische ga ik zeker bezoeken, maar die uilen sla ik deze keer over. Ik ben heb eigenlijk niets met die beestjes. Maar dank je wel voor de links!