maandag 31 augustus 2009

SSSttt....

Waarom hik je soms maanden aan tegen een klusje van een paar uur? Deze stof kocht ik al ergens in april denk ik en het lag maar te wachten tot het een nieuw gordijn voor David werd. Donderdag heb ik eindelijk de lockmachine en de naaimachine weer geïnstalleerd. Na wat naaien voor de lol (het tasje zagen jullie al) heb ik de stof voor het gordijn en voor de voering recht gesneden. Toen kwam er eerst een dag werken tussen. Maar vrijdagavond ging ik aan de slag en het hing al voor 12 uur. Zaterdag kwam ik er achter dat de verduisterende voering minder donker en minder lang was dan ik dacht, dus er moest nog een strook onder en een extra laag van het oude gordijn er tussen, maar toen was het toch echt klaar. welterusten David.
Why is it that sometimes it takes month to start something that takes just a few hours. I have bought this fabric in April and it was still laying in my cupboard. It was really a hurdle to start. Once I started it took a whole evening and an hour extra the next day to get it the way I liked it with (almost) no light coming through. It has two sunscreen linings! Sleep tight, David!

3 opmerkingen:

anneke zei

wat een leuke stof heb je daarvoor op de kop getikt! en nieuwe gordijnen veranderen een kamer zo lekker.

David zal wel erg lekker slapen...

groetjes

quilting Jeannet zei

Mooi geworden Jantien, eer van je werk !

groetjes, Jeannet

Margeeth zei

Gordijnen naaien is een crime, het verbaast me echt niets dat je dat zo lang mogelijk uitstelt.
Toen ik vorig jaar met de bus Belgische quilters naar Birmingham ging, kocht ik een mok met daarop de tekst "why put of untill tomorrow what you can avoid doing alltogether" en dat geldt voor mij in ieder geval voor het naaien van gordijnen.