donderdag 13 augustus 2009

Slovenië en Joy to the world af!

 

Zoals ik al eerder vermeldde en je op de fotocollage kunt zien hebben wij een heerlijke vakantie doorgebracht in Slovenië. ALs je op de collage klikt wordt hij nog veel groter en duidelijker! We hebben actieve dagen gehad met bergen beklimmen, alpenweiden doorstruinen, stadjes bezoeken, zwemmen, een ijsgrot bekijken enx. Ook hadden we luierdagen met boeken lezen, borduren, gameboyen, puzzelboekjes vol puzzelen, met playmobil en kidknex spelen. We hebben het enorm getroffen met het weer.
Hadden we onderweg twee dagen regen (en wonderbaarlijk genoeg op de tussendag waarop we naar het Playmobil Fun Park gingen lekker weer), eenmaal in Slovenië aangekomen hebben we 13 van de 14 dagen schitterend weer gehad met temperaturen tussen de 25 en 30 graden. Wat wil je nog meer? Ik ben in geen jaren zo bruin geweest en het is me ook al in geen jaren gebeurd dat ik geen lange broeken en truien aangehad heb tijdens de vakantie(behalve op de regendag toen we de ijsgrot bezochten). Wat een heerlijkheid!
Like I mentioned befor we had a love time in Slovenië. With lots of nice weather too. We had active days and very relaxed days! I think the pictures tell enough ;-). If you click on the collage you will see it much bigger!

Vlak voordat we op vakantie gingen heb ik nog een kussensloop voor David genaaid. Dat had ik al maanden daarvoor beloofd.Ik had geen tijd meer om er nog een foto van te maken. Hij slaapt er prinsheerlijk op want dromen over de politie doet hij graag.
Just before we left I finished Davids pillowcase. He is nuts about the police force and I intended to sew this for month!

Ergens in juni dacht ik dat ik klaar was met mij Kerst=Feest quilt, hoewel ik nog wat twijfelde over het quiltwerk in de beige geruite achtergrond. En hoewel ik het eigenlijk niet wilde weten hebben ze me kunnen overtuigen nog iets meer te quilten. Dus ik ben stug verder gegaan. Het naaien van de ophangtunnel en de bies van deze quilt was bijna af toen we weggingen. Deze heb ik van de week eindelijk echt af te kunnen naaien toen ik bij een vriendin op de thee was. Bij Evy vond ik een heel mooi ster-knoopje voor in de hand van de derde engel. Daar was ik al een paar jaar naar op zoek. Nu is hij echt helemaal klaar, hoera! Hoewel. Ondanks het wassen zit er nog wat witte uitwasbare stift in, dus hij moet nog een keer nat of onder het strijkijzer... Nog ideeën?
 

Somewhere in June I thought I had finished the quilting of Kerst=Feest, but I had doubts about the brown check parts. Not enough quilting? I took it to the quilting bee and they told me to do more quilting! So I went along. I sewed a label on and finished the sleeve and binding almost before I left. But then I really had to turn to my packing and my bags and had to let it lay until after we came back. So yesterday while having tea with a friend was a good time to finish it for real. I found a star button last month too. I had been searching for one for about two years. I am so happy with this one, can't wait till Christmas to hang this quilt! Oh no, I found there is still some washable white marking to be seen, so I have to iron or wet it again. Any tips?



Posted by Picasa

6 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Leuke fotocollage van een duidelijk leuke vakantie!
Je kerstquilt is prachtig!
'k Zou hem eerder nog eens wassen. Strijken fixeert soms dingen toch?

Margeeth zei

Leuke fotocollage, het ziet er naar uit dat jullie het allemaal reuze naar je zin hebben gehad. Ben jij zelf nog een beetje aan ontspannen toegekomen of heb jij nu eigenlijk vakantie nodig (een euvel dat bij ons op vakantie altijd voorkomt).
Die witte verdwijnstift, is dat zo'n white marking pen van clover? Mijn ervaring is dat die er niet uit te wassen zijn, maar dat je het met strijken wel onzichtbaar kunt maken. In tegenstelling tot dat van Yvonne, is mijn advies dus strijken.

Petra zei

ha jantine
Joy the World is mooi geworden en ruim op tijd klaar! Fijne vakantie gehad zo te zien!
Geniet nog even van de laatste weekjes, voordat het echte schooljaar weer begint.
Groetjes Petra

Margit zei

Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin gehad. Heerlijk hè, vakantie?

Anoniem zei

ha Jantine, ik was je kwijt na een pc crash maar ik vond je net terug op een ander weblog. Dit ziet er wel uit als een heerlijke vakantie, moois streek en jullie hebben genoten. Wat wordt dat stel al gróót ;)

Fijne laatste vakantiedagen nog,
groeten, Marcella

nuttigenfraai.web-log.nl

anneke zei

leuke foto's, heerlijk ontspannend zo te zien. mooi om op te laden zo met elkaar.

je kerstquilt vind ik ook erg mooi! zelf vind ik een het quiltwerk altijd nog veel toevoegen en een goed doorgequilte quilt vind ik zelf dan ook mooier dan wanneer het maar een beetje is gedaan.

heerlijk he, wanneer zoiets klaar is. ik heb geen ervaring met witte stift, alleen met blauwe, dus ik kan je hiermee niet helpen.

groet,
anneke