donderdag 27 augustus 2009

Eindelijk weer aan het naaien

Met twee kinderen weer naar school, de inkopen voor de oudste, die naar de brugklas gaat, gedaan, kon ik eindelijk weer in de stemming komen om te naaien. Want zeg nou zelf, wat is mooier om je project in mee te nemen, een plastic zakje of een mooi stoffen tasje. Bovendien blijven de scharen door het plastic prikken. Herken je het borduurwerkje van vorige week? Het tasje zat in een paar uur in elkaar.
With two kids back to school and all the shopping for the third (my oldest), who is starting secondary school, done, I got finally back in my sewing mood. What do you think, isn't this drawstring bag much nicer to bring a project than this plastic bag. My scissors kept ruining those plastic bags with its sharp point.


Het speldenkussen is mijn eerste cadeautje voor de Secret Angel swap. Het is nog niet helemaal af, ik wil er nog draden omheen spannen over de scheidslijnen van de diamonds, zodat het meer een ster lijkt. Of moet ik dat niet doen? De achterkant is een rode ster. Jaren geleden begon ik een charmquilt met diamonds. Die doos stond er nog, want hoewel ik inmiddels had besloten dat mijn charmquilt toch maar uit vierkantjes moest bestaan kon ik de diamonds niet wegdoen. En dat kwam nu goed van pas. In twee autoritjes naar Drachten zat het kussentje in elkaar.
This pincushion is my first present for the Secret Angel Swap. It needs some details. On the back is a red star. Years ago I started a charmquilt with diamonds. Even after I decided I preferred making it with squares, I kept the diamonds. When I saw this pincushion on someone's blog I knew there was a reason why I had kept those diamonds. In two car trips to my parents in law it was stitched together.

9 opmerkingen:

conny's quilts zei

Dat ziet er leuk uit Jantine! Graooig om met zo'n tasje op pad te gaan

Hennie zei

Lijkt me erg handig zo'n quilt tasje en ziet er ook nog leuk uit!!
Groetjes Hennie.

anneke zei

hallo Jantine,
opnieuw leuk m'n borduurwerkje terug te zien, nu op deze manier. En natuurlijk is een eigengemaakt zakje veel leuker dan zo'n plastic zakje.

Zelf zou ik zo'n speldenkussentje ook nog wat benadrukken door draden te spannen. Zo is het ook al een leuk speldenkussentje, maar het kan nog mooier...

;-)

je bent echt al weer ijverig, het werk is toch ook weer begonnen?

groetjes

Mistea zei

Love your little baggy, so much nicer than the plastic one. Gorgeous pin cushion - Lucky stitcher.

quiltlodge gerda zei

Hoi Jantine, vandaag voor het eerst op je blog en heb er vn genoten! Geweldig borduurwerk van de Amish farm en inderdaad zo'n gezellig zakje voor de projectjes maakt het ook een stuk leuker Je gaat bij mijn favorieten, kan ik je lekker snel vinden voortaan, groetjes, Gerda

Suzie zei

Your drawstring bag is lovely! The stitchery is beautiful! And the pincushion is sweet, too!

Margeeth zei

Natuurlijk is dat leuker dan een plastic zakje en je hebt ook minder kans dat je spulletjes kwijtraakt onderweg.

quilting Jeannet zei

Wat heb je een hartstikke leuk zakje gemaakt Jantien, en je speldenkussentje past er perfect bij, ik zou het maar houden en in het zakje doen......

groetjes, Jeannet

Anoniem zei

wat een lief zakje, echt heel leuk met dat borduurtje in het midden. Handig als al je projecten netjes in een zakje zitten

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl