dinsdag 18 augustus 2009

Dromen van...


Mijn favorite kleuren zijn altijd de rustigere kleuren geweest als rood, bruin en donkerpaars. Niet alleen voor kleding of meubels, maar ook voor quilts ging ik voor de country kleuren. De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer aangetrokken wordt door heldere en vrolijke kleuren. Ik ben begonnen stoffen van Kaffe Fassett te sparen en heb daar ook al een top mee genaaid. Tijdens het hele snij- en naaiproces kreeg ik zo'n zingend blij gevoel van binnen. Ik wou dat mijn voorraad groot genoeg was om een quilt a la Amy Butler te maken. Twee andere web logs die ik graag lees omdat ik de quilts die zij maken zo schitterend vind zijn die van Ashley en Amanda Jean Vooral de combinatie van de heldere kleuren met het wit...

Country colors used to be my favorites and you will find loads of them in my wardrobe, home and stash. I do still love them, but lately I am drawn more and more to the real bright ones. I made a start with collecting Kaffe Fassett and sew a quilt with these fabrics. The whole process those made me feel singing inside! I wished I had a stash to make a quilt a la Amy Butler. I love reading the web logs of Ashley and Amanda Jean.The quilts they make are just awesome. Especially the combination with the whites!








Dit kleine etuitje van Tracey heeft mij gezelschap gehouden in de auto onderweg naar Slovenië. Twee kleine borduurtjes die maar één kleur draad nodig hadden (het rood is DMC 115, mijn favoriete kleur!). Het eerste is af gekomen, moet nog bedenken wat ik er van ga maken. Het tweede zit nog in mijn tas, voor als ik ergens zit te wachten, bij zwemles, de dokter of wat dan ook.
Gisteren nog, David (6) moest bloed laten prikken omdat hij al een lange tijd klaagt dat hij zo moe is. Hij was super flink! Alles was al klaar, hij stond gezellig met de zuster te kletsen en ineens... daar ging hij zomaar onderuit. Het heeft wel even geduurd voor hij weer helemaal bij zijn positieven was. En toen was hij ook nog heel misselijk. Arm jongetje... Daarna knapte hij snel weer op. Maar ik ben erg geschrokken, ik had dit helemaal niet verwacht.

This little purse Tracey made me has kept me company in the car, all the way to Slovenia. Two little stitcheries that only needed one color (the red is DMC 115, my favorite color!) The first is finished. Have no idea what to make from it! The second is still in my bag, for all those places I have to wait. Like swimming lessons or at the doctors.
Like yesterday when I had to take David(6)for drawing blood. He has been complaining about being tired for ages. He was very brave! After it all he was talking with the nurse very animated and suddenly he stumbled and fell. It took several minutes to be fully alert again and then he was sick. After that he recovered very quickly. But I had quite a shock as I didn't expect it to happen at all...

8 opmerkingen:

Bette zei

I hope that David is ok.

With the monochromatic cross stitch projects, why not make one up as a pinkeep and the other as a needlebook. Or even make both up as pinkeeps?

katrien zei

Hou ook wel van de stofjes van Kaffe fassett,zo kleurrijk,om helemaal blij van te worden.

Margit zei

Ach, die arme jongen. Hoop dat er niets ernstigs uitkomt.
En wit met heldere kleuren is bij mij ook favoriet. Ik vind het contrast zo mooi.

Sandra zei

Leuk hoor die fellere kleurtjes! En je mag toch van meerdere stijlen houden, van mij mag 't LOL
Arme David, dat was even schrikken...ook voor mama :0)
Nu is alles weer goed, hopelijk ook met de uitslag van het onderzoek!

anneke zei

dat blije gevoel krijg ik eigenlijk vooral als ik lekker aan het prutsen ben met draadjes en lapjes. heerlijk! de afwisseling van rustige en meer kleurrijke quilts houdt het denk ik allebei mooi.

leuk dat je 'mijn' borduurtje nog een keer gemaakt hebt. het is voor mij een stimulans om vaker een freebie op m'n weblog te zetten.

en zo'n schrik-incident: iedere keer weer verrassingen met de kinderen, soms leuk, soms minder leuk, ook dat komt me erg bekend voor. gelukkig knapt David weer op!

groetjes

Corrie zei

Wat een prachtige quilt laat je zien, snap dat je zoiets zou willen maken.
Wat ontzettend akelig voor David om zo onderuit te gaan en ik hoop dat hij helemaal opknapt en snel ook met dit mooie zomerweer.
Heerlijk hè zulke werkjes mee te nemen op vakantie, je zou er bijna vaker voor weg willen.
Ik weet niet hoe het kan, maar ik zit met enorm grote letters te typen en te lezen, wel lekker rustgevend ;- ))

Lena zei

sterkte met David!
en om je op te vrolijken; er is een envelop naar je onderweg ;-))

Simone de Klerk zei

De quilts zijn werkelijk heel mooi van kleur. Hopelijk gaat alles goed met je zoon. Schrikken, joh!