woensdag 26 augustus 2009

De postbode en Amish farm


Vanmorgen ging ik even naar het winkelcentrum in de buurt. Daar kom ik de pakjes meneer van TNT tegen. Ik groet vriendelijk en hij zegt: Ik heb een pakje voor u. Ik kijk hem wat bevreemd aan en hij zegt: xx nummer toch, op de Koolhovenlaan? Ja, dat klopt. Hij ging naar zijn wagen en gaf me mijn H&M bestelling. Is dit goed of niet goed, als de postbode je ergens anders al herkend?
This morning I went to our local mall. I came across the postman and said hello. He stopped, looked at me and said: I have a package for you. I must have looked somewhat bewildered as he went on: nr. xx at the Koolhovenlaan? Eh, yes. He went to the van and gave me my H&M packet. Is this good or very bad, if the postman recognizes you somewhere else?
Vorig jaar had ik allerlei handwerkjes voorbereid en uiteindelijk heb ik alleen maar geborduurd en daar enorm van genoten. Daarom had ik dit jaar, wijzer geworden, niets voorbereid en mijn borduurwerk ingepakt. Uiteindelijk ging er ook nog een quiltring, quiltmaterialen en een klein quiltje mee, maar ik was de veiligheidsspelden vergeten om de hoeken in de quiltmuts vast te spelden, dus dat is in de tas blijven liggen.
De eerste foto is van november vorig jaar, de tweede van de eerste dag van de vakantie en de derde van gisteren. Je ziet, ik heb wel een en ander gedaan. Zelf vind ik het niet eens zo veel lijken, tot ik naar de hekjes keek. Al die grijze lijntjes, dat was een werk. En dat geeft veel voldoening, het maakt het borduurwerk veel sprekender!
This year I only took my Amish farm cross stitch on holiday, knowing I didn't do anything else last year and thoroughly enjoyed it!
The first picture is from November last year, the second from the first holiday and the third I made yesterday. There wasn't as much progress as last year I thought at first, until I realized I did lots and lots of backstitching, like around the fences. And this is a very rewarding job as it makes the picture so much more alive! Bernadette, the last picture is for you to show I used the variegated thread on the goose too!



5 opmerkingen:

astrid zei

Ha Jantine,
Ik lees al een poosje mee op je blog en nu reageer ik ook een keertje. Wat een prachtig borduurwerk, van de Amish people. Ik ben gek op borduren en quilten en ook erg geinteresseerd in de Amish cultuur dus prachtig dat het allemaal in jouw mooie werk samenkomt! Ga zo door!
Hartelijke groet,

Astrid

conny's quilts zei

Mooi hoor!

Hennie zei

Wat een prachtig borduurwerje hij wordt heel erg mooi.
Groetjes Hennie.

Bette zei

Another Linda Myers? Or Paula Vaugn? It is gorgeous. And the variegated threads bring the geese alive too!

Postman knowing you...hmm. Jury is out here, as I am sure my postman also knows me too well!

Anoniem zei

Hallo,

Via een link op Quiltpassion ben ik op je blog gekomen.
Prachtig zeg! ik neem nog eens tijd om alles goed te lezen.
Wat me opviel was je borduurwerk van de Amish Market.
Mijn man heeft hem voor mij geborduurd en ik heb hem in een quilt verwerkt.
Als je belangstelling hebt wil ik er wel een foto van maken en je die mailen.

Ga zo door met je blog, altijd leuk om positieve en creatieve dingen te zien en te lezen.

Groetjes,
Willy