woensdag 1 juli 2009

Wat doe je?



Wat ik doe? Ik ben druk met van alles en nog wat. Naast werken, voor de kids, manlief en de huishouding zorgen heb ik de laatste weken vooral op de bank gezeten 's avonds met verschillende werkjes. Deze applicatieblokken (welcome to the North pole) liet ik van de winter al zien, maar toen lag het er nog los op, nu zit het ook vast! En in appliceren op de manier die ik heb geleerd gaat veel tijd zitten!
Dacht ik met de rand mijn kerstquilt af te hebben, besloten we op een bee unaniem dat er in de geruite gedeeltes in het midden nog wat meer quiltwerk moest komen. Dus nog even doorzetten.
Afgelopen weekend heb ik een opruimsessie gehouden in mijn naaikamer, want het was er te rommelig om nog overzicht te hebben. En in mijn hoofd is het al zo vol. Het heeft geholpen! Ik ben weer aan het werk gegaan, kijk maar. Een quilt gesandwiched (ridderquilt). Binnenkort meer! Ik heb het middenstuk van een quilt afgequilt. Allebei gedeeltelijk hier te zien. Voor het eerst heb ik uit de vrije hand waaiers gequilt. Dat viel nog niet mee. Hier en daar is het erg wiebelig, maar ik weiger het weer uit te halen. Ook heb ik het frame opgezet om een volgende quilt te spannen. Deze wil niet met de latten, dus daar heb ik het frame bij nodig. Dacht ik maandag nog dat klusje even te klaren, het is inmiddels woensdagavond en het frame staat rechtop tegen de muur in de woonkamer, ben nog niks verder gekomen

What I have been doing? Besides working, taking care of the family and the house I sat on the couch and stitched away. I appliqued these blocks I showed last winter. By then they were just put down on the background, now they are really attached!
I really thought I had finished my Christmas quilt with finishing the borders, but at one of our bees we decided the center part (checked fabric) needed a little more quilting, so I am quilting along. Almost finished now!
I cleaned my sewing table (and with that my head too). After that I sandwiched a quilt (promise to show more soon, it is about a knight!) and started quilting again. You can see both quilts (partly finished) here. I finished the middle part of this quilt. I did free hand fans. I am not very impressed, they are very wobbly but it will do. I just refuse to do it over, besides, you need to practice on some quilt, don't you? Why do I want every quilt to be perfect?



4 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Rustig, rustig, het komt allemaal goed! ;-)

quilting Jeannet zei

Dat ijsje ziet er appetijtelijk uit in deze warme dagen, alleen bij het zien koel je al een beetje af, dat heb je wel nodig bij zo,n klus als de kamer uitmesten....knap hoor !

groetjes, Jeannet

Mama Monique zei

Druk, druk, druk, druk, druk hé? ;o)

En wat een gevaarte!? Maar wat fijn dat je weer het één en ander af hebt kunnen krijgen, of in ieder geval weer een beetje op gang hebt kunnen brengen.

Met een opgeruimd hoofd en kamertje moet het vast weer goed gaan komen. Succes!

anneke zei

met die warmte zien quilts er iets minder aanlokkelijk uit... maar zo is wel goed te zien waar je allemaal mee bezig bent geweest en dat is heel wat!

en zie ik het goed: zwarte piet op de noordpool???
die quilt voor de juf is erg leuk geworden, dat is toch een droomcadeau om te krijgen?

het gaat iets afkoelen: misschien krijg je dan het frame in elkaar.

groetjes