vrijdag 3 juli 2009

Toch weer gelukt


Tussen alles door is het me niet gelukt om verder te gaan met het spannen van de volgende quilt, maar dit kussen afnaaien was 10 minuten werk!! En dan te bedenken dat het quiltwerk en de achterkant allebei al af waren in april! Samen met het binnenkussen lagen ze al weken te slingeren, eerst boven, toen beneden (met het idee dat het dan wel sneller zou gaan). Nu eindelijk mag het pronken op de bank of op een stoel bij de PC. Kortom, volop in gebruik! Het past qua kleuren perfect bij de nieuwe banken en de rest van het interieur. (Nee, ik heb het niet bij de bank ontworpen, de top was al ongeveer af toen we deze bank kochten).
De log cabin blijft een van mijn favoriete patronen, ik ga hem zeker nog eens naaien. Ik hou vooral van fijne log cabins, maar daar gaat heel veel tijd in zitten, dus ik moet me daar nog eens op beraden. Deze naaide ik op rasterquick van 1 cm breed.

Ik volg het web log van mijn speldenkussen swap partner gespannen. Mijn pakje is nu twee weken onderweg, het vorige pakje was in 5 dagen over. Ik hoop dat de douane het niet vasthoudt vanwege de stenen die ik gebruikte als versteviging, of vanwege de dropjes...

I didn't manage to sandwich my next quilt, but finishing this cushion took me 10 minutes!!! Top, backing (with zipper in it) and inner cushion have been wandering around the house wanting to be finished since sometime in April! Anyway, what's done is done, I am real satisfied, it is finished, suits the living room and the new couches superbly and it is in good use everyday. Isn't that the most important?
I really love the log cabin patterns and will definitely make another one some day soon. I prefer the smaller scaled stripes, but they are time consuming, so it will take some consideration. This one was sewn on raster quick with 1 cm squares. I am wandering if there would be raster quick with inches too. Maybe one of my English readers can help me with that question?

p.s. I have anxiously been reading my pincushion swappers web log, but until now no sign of arriving pincushions. It has been two weeks now and my last parcel to the same country only took 5 days... Hope there are no problems with customs. I did put a little rock in them as stabilizer and sent some sweets too. But I did the last before too and they were fine.


5 opmerkingen:

Béa zei

Log cabin are always beautiful, love your colour choice & thin strip !
My pincushion partner had no time to let me know she receive...I had to email her to know... > yes, nothing other !
I have not yet received mine ...long time after the deadline

Hennie zei

Je kussen is hartstikke mooi geworden.
Fijne zondag Hennie.

anneke zei

zo gaat het mij ook meestal: als ik er echt voor ga zitten, is iets waar ik tegenop zag, vaak zó klaar.

het kussen is heel leuk geworden, het ziet er uit als zo'n lekker kroel-kussen.

Sandra zei

Fijn dat je kussen nu lekker af is...en ik duim dat je Swap pakje snel & veilig aan zal komen!

Cheryl zei

I just love your cushion. What wonderful log cabin blocks!