donderdag 9 juli 2009

Busy like a bee and parcel arrived!


Gisteren was een heerlijke naaidag. Mijn ouders logeerden hier vanwege Lucas' verjaardag en Esthers afscheidsmusical. Eerst hebben we samen deze quilt in het frame gespannen en toen die goed zat ging ik hem van veiligheidsspelden voorzien en mijn moeder kroop achter mijn naaimachine om te beginnen aan een project waar ik in oktober al de stofjes voor had gekocht. Samen naaien, daar krijgen we niet zo vaak de kans voor omdat mijn ouders hier zo'n twee uur rijden vandaan wonen en als we gaan logeren is dat vaak voor één nachtje, van zaterdag tot zondag.


Toen David thuis kwam was hij helemaal blij. Hij had al maanden gevraagd wanneer ik weer eens een quilthuisje ging maken. Dus hij pakte een puzzel en dook er onder...
's Avonds gingen we naar de musical waar Esther schitterde als Heleen Hangop. Op de foto met alle kinderen tweede van rechts. Esther is helemaal klaar voor de middelbare school. Ik weet niet zeker of ik dat ook ben ;-)






















Vandaag gingen we lekker shoppen. Toen we thuiskwamen was er bij de buren een pakje gearriveerd. David ging het halen en mocht natuurlijk helpen uitpakken. Wat kwam er uit? Kijk maar eens naar de foto's. Een heel groot speldenkussen (wel 4x zo groot als ik ze normaal maak) in de vorm van een bloem. Die zal ik zeker niet kwijtraken. Grappig detail is dat ik al een paar keer naar dit patroon had gezocht, ik vond het zo'n leuk model! En nu heb ik er zelf een. Verder zat er een schitterende roze FQ in. Deze past precies bij een serie die ik al heb. Eén probleem, mijn meisje houdt niet van roze, dus ik zal er iets voor mijzelf van moeten maken, ik moet maar eens gaan bedenken wat. En dan door quilten met het mooie roze garen dat er ook bij zat. Verder nog 3 strengetjes DMC in de kleuren van onze vlag.
En als laatste maar zeker niet de minste... een schitterend tijdschrift, Mc Calls quilting over scrap quilts en tassen. Wat wil je nog meer, dat past toch precies bij mij? Karen moet mijn blog goed hebben gelezen!

Yesterday was a day spend sewing. My parents stayed with us because of Lucas birthday and Esthers primary school goodbye. That gave us a chance to sew together. As there house is about 2 hours driving and we usually go over for a night in the weekend, we don't get a chance to sew together very often. My om helped me getting my quilt in its frame and then, while I was basting it with safety pins, she sat behind my machine and started a project I bought fabrics for last October!
When David came home from school he was all excited. He has been bagging for the frame being up for ages, so he took a puzzle and duct into the little house underneath.
At night we went to Esthers school, where the kids from her class performed a musical for all the parents and grandparents. (Esther is the second from the right, with white clothes on. Most schools in the Netherlands do so when a group leaves primary school. I can say she is more then ready to go to secondary school. Am not sure I am ;-).

Today I went shopping with my big girl and as we came home there was a message a parcel was left at the neighbors. David went to pick it up and of course he could help me open it. Just have a look at the pictures. The parcel had to strings of fabric, which I think are wide enough to go with one of my scrap baskets, I think the 1,5". In the parcel there was a pincushion I really love, it is huge! I think 4 times the size I usually make. It will give place to lots of pins which is good and I won't loose it in between fabrics either. I will put it in good use, no doubt about that. I have been looking around for this pattern as I loved it so much ;-) I wanted a flower-pincushion myself. And now I have. I would like to make a smaller one sometimes, but not just now.

Then the extra goodies. There was a lovely bright pink FQ. I have lots of pinks and this one suits the others, only problem… I have just one girl and she doesn’t like pink. But I do, so I better make something for myself. And quilt it with the lovely pink tread! Will have to think up a pattern soon. There were 3 skeins of DMC, as the kids marked: Dutch colors! MMM, need some thinking to do about that one.
Last but not least the magazine. That is just my piece of cake, I love scrap quilts soooo much. But maybe Karen knew by reading my weblog? She must have.









8 opmerkingen:

Karen zei

Hi Jantine, so glad your package arrived and that you like your pincushion. I love big pincushions...they are hard to misplace;) I had fun making it. I also have a copy of this magazine...lots of great ideas in it.

Handmade by Mai zei

Dat frame is wel erg handig, ik hoop ook zo iets te krijgen. Zo te horen heb je een gezellige naaidag gehadmet je moeder, ik heb zelf ook een hele creatieve moeder en dat is zo gezellig. Wat een geweldig mooi speldenkussen heb je gekregen. Enne kleine kinderen worden wel heel snel groot hè! Mijn zoon gaat komende schooljaar naar groep 8.

Margit zei

Ik vind het wel grappig, die weggeefacties van quiltwebloggers over de hele wereld. Zo krijg je nog eens leuke dingetjes.
En de musical was erg leuk, nietwaar?? Wees gerust, je bent zo gewend aan het middelbare schoolleven. Gaat Esther naar de GSR?

Béa zei

Oh Lucky Jantine ! Wonderful (giant) pincushion and goodies...Hope to receive mine soon........

Mary zei

leuke ruil heb je gedaan !! gezellig, samen naaien en gweldig het quilthuisje voor David ! En idd, kleintjes worden groot, hoort er allemaal bij !

Corrie zei

Dag Jantine, wat heerlijk om samen met je moeder zo te kunnen handwerken en dat je zoon ook nog helemaal blij is met zijn huisje.
Moeilijk hè, als kleine meisjes groot worden en lange kinderperiodes gaan afsluiten, maar zó mooi ook!
Je hebt een geweldig leuk speldenkussen gekregen.

Mama Monique zei

Wow! Wat een grote!

Leuk om te zien dat je samen met je moeder even een momentje hebt kunnen nemen. Zeker als het niet al te vaak voor kan komen. En natuurlijk heerlijk dat de quilttent op deze manier warm wordt ontvangen ;o)

Margeeth zei

Dat is inderdaad een heel groot speldenkussen. Wij zouden thuis zeggen "hmm, ik wou eerst geen speldenkussen doen...."