woensdag 17 juni 2009

Vrienden

Maandag ging ik een dagje naar Amersfoort om eens uitgebreid te kunnen bijpraten met een van mijn oudste (in tijd) en beste vriendinnen. Natuurlijk nam ik een werkje mee om te doen. Elk van deze muffins moest nog voorzien worden van een bodem. En ja hoor, ze had er al mee gerekend dat ik wel wat te naaien mee zou hebben. Hoe zij dat nu kon weten? Ik herinner me dat we 17 waren en ik bij haar ging logeren en in een week een heel plaatje geborduurd had van mijn aap-noot-mies. Als ik dan toch zat te naaien kon zij wel was opvouwen ondertussen. Ja natuurlijk!
I went to meet my best friend since high school and of course I brought some sewing. So there we were, she folding her laundry and me sewing along. We could talk for days and not been finished yet!
Tussen de middag kwamen haar kinderen thuis en daar begon het opnieuw. Wat doe je? Waarom maak je dat? Mijn pop heeft nog niet zoveel kleertjes... Nou wil het geval dat mijn vriendin zelf ook kan naaien, bij de geboorte van onze jongste kregen we een mand vol knuffelgroente, zelf bedacht, dus daar ging ik niet intrappen ;-). Alleen tijd, als ik dat nou eens voor haar kon kopen, zou ze blij mee zijn denk ik, vooral als het vrije tijd is.
Mirjam taait af en komt terug met een knuffel. Mama, er zit weer een gat in mijn koe en het strikje is er ook af. Nou vooruit, geef die dan maar aan mij, dan zal ik dat wel eens even voor je regelen. Twee minuten later kind reuzegelukkig, snel verdiend nietwaar? (Als je goed kijkt, zie je hem op de foto hierboven nog net in een hoekje) En daar ging nummer 2. Ik heb een haai en daar zit ook een gat in. Nou, geef die dan ook maar hier, dan zal ik die ook maken.
When her kids came home, there it went: What are you doing? Why are you making this? I don't have much clothes for my doll. No, I am not going into that, her mother is a perfect seamstress herself. When our youngest was born she made him a whole basket full with cuddle vegetables, own design. I only wish I could get her some free time so she could sew. Anybody knows where to get that?
We chatted on and I ended mending a bear and a shark with holes. My pleasure!


Inmiddels zijn drie van de vier bodems vastgenaaid, zijn de grote muffins wel erg groot voor speldenkussens en twijfel ik welke ik naar mijn swapping partner zal sturen... Eerst maar eens afmaken, vanavond lekker weer bee. Gezellig!
I have three bottoms sewn into those muffins, but can't decide which one to use for the pincushion swap. Well. Maybe just finish them first... Tonight there is a bee at my house, I am really looking forward to it!

2 opmerkingen:

Mistea zei

Sometimes it is just easier to wait until they are finished and then decide. Enjoy sewing at your house.

Kris zei

So cute! Which did you choose? (They're all lovely I think!)