woensdag 10 juni 2009

Paper bag swap

Wat denken jullie, eerst weken (bijna ) radiostilte en dan twee blogs in één dag. Tja, dat komt omdat ik net een mailtje van Tracey kreeg dat mijn pakje ook is gearriveerd bij haar. En dit heb ik gemaakt!
First a few weeks with hardly any blogs and now two blogs in a day. That is because I got an email from Tracey that my presents have arrived too. This is what I made.
Ik begon met een scharenhangertje, maakte van een blok wat uiteindelijk te groot was een naaldenboekje en waar ik vooral erg lang mee bezig was omdat het uitdenken maar vooral het uitvoeren nogal wat foutjes met zich meebracht:
Een pop om op te hangen bij je naaimachine met vakjes om je spullen te bewaren. Ze heeft ook geen bezwaar tegen spelden in haar armen.


I started with the scissor fob since I read or saw at her pictures that Tracey had made lots of bunnies. Then I made a stitcherie block. But it was too big to go on the special item so I turned it into a needle case. And I made a doll with pockets in her dress to keep your assessories. I had to do a lot of rethinking and unpicking and resewing to get it right... She doesn't mind pins in her arms either, so I hope she comes in handy near your machine of other sewing space.



4 opmerkingen:

Handmade by Mai zei

Geweldig dat poppetje, je bent wel lekker verwend door je swap-partner, maar jij hebt haar ook verwend. Leuk zijn die swaps.

Mistea zei

Thanks Jantine, the dolly is so sweet and she has found just the spot to hang out already. A name now that is proving to be a more difficult decision. You have been a wonderful swap partner, Thank you.

martine zei

Wat is die pop leuk.
Superslim met dat hangertje aan de achterkant.

Sandra zei

Die zal vast gezellig hangen bij Mistea, begrijp ik? Leuk geworden hoor, en een mooi geheel qua kleurtjes!