woensdag 10 juni 2009

Paper bag swap again

Na het heerlijk rustig weekend doken we gelijk weer een drukke week in. Tassen uitpakken, wassen, werken en Avondvierdaagse lopen. Dat laatste doe ik niet voor mijn plezier, 5 km slenteren elke avond, maar de kids willen graag mee, dus dan doe je dat. (Vanavond is BJ aan de beurt, Yes, misschien kan ik naaien!)
Gisteravond stond ik in de keuken om te proberen in no time een stapel pannenkoeken te bakken en daar ging de bel. De postbode met een pakje. Ze was al eerder langs geweest, maar het kon niet door de brievenbus, dus ze wou het al naar het postkantoor terug brengen maar kwam het nog één keer proberen. Gelukkig was ik nu wel thuis! Maar ik had geen tijd om het uit te pakken, want we moesten snel eten en naar de Avondvierdaagse. Daar stond ik dan voor de pannenkoeken...
After a relaxed weekend we jumped into another busy week. With all the washing of 5 people, work and last but not least, the Avondvierdaagse. Which means walking 5 km each night for 4 nights to get a medal. I don't like to do it myself, but the kids do, they go with their school, so we as parents have to and it was my turn on Monday and Tuesday (Yes, tonight I am free, which means sewing time!)
Last night I was in the kitchen trying to get supper ready as we had to leave in about 35 minutes and then the doorbell rang. The postman with my parcel from the Paper bag swap. There I was, in front of my pancakes with no time to spare to open my parcel...

En daar lag het pakje maar naar me te kijken...
And there on the tabel was my parcel, looking at me... Dus terwijl de pannenkoeken lagen te bruinen ik snel naar de tafel en de envelop openscheuren... Een bruine papieren tas? Tja, het heet niet voor niets paper bag swap.
While the pancakes were in the pan I ran to the table to open my envelop and what was in it? A paper bag. Well, it was called a paper bag swap wasn't it?








Snel weer terug naar de pannenkoeken, nieuwe in de pan.
In a hurry back to my pancakes, new ones in the pan.
En open maken maar... Wat zit er allemaal voor leuks in de tas?
And open it went... what fun things will be in this bag?
Nou, kijk maar eens even mee. Een mooie kaart, een etui (die kan ik mooi voor mijn studie gebruiken) met daarin een scharenhangertje en vier schitterende strengetjes borduurzijde, een FQ met Australische dieren...
Have a look. A nice card, a lovely FQ with Australian animals, a pouch which I will definitely take to college next year and inside the pouch four skeins of DMC, Tracey, you have done it, those are my favorite colors!
















Weer terug naar de pannenkoeken. Wat is dat toch, dat je het mooiste altijd voor het laatst bewaart, of hebben jullie dat niet? Ik wel.
Back to the pancakes.
What is it that we keep the best for last or don't you do that? I do!
Maar moet je nou eens kijken... zo'n schitterende miniquilt. Ik mailde Tracey al dat ik er geen woorden voor had om te beschrijven hoe blij ik hier mee ben. Wat heeft Tracey dat mooi gemaakt. De stofjes hadden allemaal zo uit mijn stash kunnen komen (alleen de rode met witte bloemetjes en de beige met allemaal stipjes waren echt van mij!) en de steekjes zijn zo regelmatig. En Tracey had helemaal gelijk toen ze ergens halverwege het project mailde dat ze hoopte dat ik een lach op mijn gezicht zou krijgen als ik er naar kijk. Reken maar. En niet maar één keer, maar elke keer weer.
Look what a beauty this mini quilt is. I mailed Tracey I couldn't find the right words to describe how much I love it and it is true. It is really beyond imagination! Only the red with white flowers and the cream with dots are from my stash, but they easily could all have been there, they are so my colors! Look at those tiny and neat stitches, good job Tracey!. And you were so right when you suggested in one of your emails that you hoped it would bring a smile on my face. It does, every time I look at it I feel all warm inside!











Posted by Picasa

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Wooow Jantine, dat was echt een super paperbag swap. Ik vind beide pakjes leuk (en de pannekoeken zien er erg lekker uit)

Sandra zei

Wat ben je verwend! Wat een mooie dingen allemaal, schattig miniquiltje ook.

Lena zei

Geweldig verhaal; druk aan het koken en dan tòch het pakketje uitpakken...en dat zonder aangebrande pannenkoeken! Ik vind het knap!
En wat een geweldige inhoud!