dinsdag 30 juni 2009

Geheim onthuld


Weet je nog al die kleine stukjes die ik in mei liet zien van een quilt? Eindelijk kan het geheim worden onthuld want vandaag hebben we de quilt aan een klein meisje gegeven. Samen met de kinderen uit Esthers groep (7/8) heb ik op de woensdagmiddagen een quilt top genaaid. Want de juf verwachtte een baby. Ze hebben zelf het ontwerp gemaakt, veel van de vierkantjes gesneden, genaaid, getornd enz. Uiteindelijk bleven er nog drie naden, het quilten en de bies voor mij over, niet veel toch?
Op de achterkant staat van alle kinderen een tekening zodat de quilt ook echt van iedereen is. Het was heel erg leuk om zo met kinderen en naaien bezig te zijn. Na een middag naaien met 6 kinderen was ik altijd aardig afgeknoedeld, maar het was het zo heel erg waard, al die tijd en energie die ik er in heb gestoken!
Het quiltidee heb ik ergens van internet geplukt en dat was heel erg leuk om te doen (je kunt op de foto van de achterkant het beste zien hoe ik heb gequilt). Dit ga ik zeker onthouden.
 

Remember those sneak peeks in may about a secret quilt? I can finally reveal what it was all about. It was all about this quilt. Esther's teacher had a baby in may, a little girl, and with a couple of kids from her class we made a quilt. They cam to our house on Wednesday afternoons and learned everything that was to be learned about quilting. They made the design, rotary cut all the squares, ripped wrong seams and did almost all the sewing. I did a lot of the pinning and had to sew 3 final rows myself. And of course the quilting and the binding. And of course a picture of the back. All kids from her group made their own drawing so it was a present from the whole class! It was very tiring, but so much fun and so worth the effort! I got the idea of the quilting somewhere on the internet, but can't remember where. Sorry. I had a lot of fun creating these quilting lines.



6 opmerkingen:

inge zei

wat leuk!

Tracey zei

Wat leuk. Esther's teacher is very lucky.

Mama Monique zei

Ohh... wat een leuk idee!! En hebben die meiden dat gedaan? Wat super zeg!

Het quilten (zeg ik zo het doorstikken goed?) vind ik ook heel bijzonder geworden. Eens iets anders dan ronde slingers of rechte ruitjes. Leuk!

Handmade by Mai zei

Wat een leuke idee en het resultaat is prachtig.

martine zei

Wat een leuk idee is dit en wat gezellig om te doen met al dat grut om je heen.
Ze was er vast erg blij mee.

Margit Mars zei

Wat leuk dat je dat bij je thuis hebt gedaan. Hoe lang ben je hier wel niet mee bezig geweest?