donderdag 18 juni 2009

De perfecte tas?


Tada, hier is die dan. De perfecte tas waar ik al weken mee bezig was. Helemaal door mijzelf ontworpen. In mijn geval bedoelt om applicatiewerk in mee te kunnen nemen. Lang niet alles ging zoals ik wou en ik denk dat ik nog een en ander ga veranderen, maar toch ben ik er erg blij mee. De buitenkant vind ik zelf erg mooi geworden, hij is wat dikker dan ik dacht als je hem dicht doet, maar toch... Dit leg je toch voor je plezier op tafel, nietwaar?
Ik wou wel per sé ritsen, zodat er niets uit kon vallen. Een rits van 80 cm paste net niet en in 90 cm kun je alleen dikke jas-ritsen krijgen, dus heb ik twee ritsen gebruikt, één van 50 en één van 40 cm. Nooit meer maak ik de rits zo dat hij netjes in de bies verdwijnt, wat een crime om dat goed te naaien. Volgende keer zet ik gewoon eerst de bies aan en naai er dan een rits tegenaan. Zo stond het ook in de boekjes, maar ik was weer eens eigenwijs ;-).
This is the perfect bag I have been designing over the last few month. It is not perfect, I might even change a few things, but I am very happy with it. I think I will forget to put it away at night, just so it can stay on my table to look at. I insisted on zippers as that is the only way nothing will fall out. But 80 cm was too short, and 90 cm only in big zippers for jackets, so in the end I used one 50 and one 40 cm long. I will never sew a zipper in between the binding any more. In those famous Japanese books with bags they don't do that either. Now I know why.
In de linkerhelft kan een schaartje, pakjes naalden, pennen, markeerstiften en ook nog een kleine A5 snijmat en een rolmes. Alleen dit mooie blikje glijdt er elke keer uit. Waarom dat er in zit? Dat is mijn prullenbakje! In elk tasje heb ik wel een leuk blikje, zodat ik nergens verlegen zit met mijn snippers, draadjes of gebroken naalden. Ik ga bedenken wat ik nog aan het glijden kan doen, misschien schuurpapier of klittenband aan de onderkant plakken?
In the left part I can keep scissors, needles, marking pens and even a rotary cutter and a A5 cutting mat. And this little tin I use for snippets. The only problem is it keeps slipping out of his pocket, so maybe I can solve it with some sand paper or velcro.

Aan de rechterkant heb ik heel veel plek gemaakt voor klosjes garen, ik heb applicatie garen in heel veel kleuren. Ik weet het, vroeger appliceerden ze ook alles met één kleur Mijn steekjes zijn ook zo netjes dat je ze niet ziet, dus het zou niet uit moeten maken met welke kleur ik appliceer, maar toch kan ik het niet laten om de juiste kleur te kopen. En daardoor heb ik nu een probleem. Want ik heb ook nog zwarte en groene klosjes en die passen er niet in. Dus ik moet nog een extra rij vakken maken die ik dan naar binnen kan klappen. En of ik dan de rits nog dicht krijg? Kortom, het kan zijn dat ik nog veranderingen ga doorvoeren...
In the right part I have space for all my applique threads. I know, one is supposed to applizue so you don't see the stitches and in earlier days they didn't have all these lovely colors. To be fair I can applique quite neat so you don't see the thread at all, but still I like to use proper colors. I don't have enough pockets yet, I miss space for my black and green thread, but I will sew an extra pocket which I can attach and flip to the inside when finished. But I am afraid I have to adjust my bag because the zipper might not close any more.







19 opmerkingen:

Handmade by Mai zei

Ik vind je tas heel erg mooi geworden, complimenten. Vooral de buitenkant vind ik erg mooi.

katrien zei

Prachtige tas waar je heel wat in kwijt kunt.

quilting Jeannet zei

Jantine, ik heb het vol bewondering allemaal bekeken, wat eel megaleuke tas is dit geworden ! ik zie veel stofjes die ook in mijn kastje liggen te wachten op "ooit"......

groetjes, Jeannet

Yvonne aka sommeke zei

'k Zit hier met open mond van bewondering! Dat heb je keurig gedaan Jantine!

Béa zei

What a terrific work!!!!!!!!!!!!I love this bag, inside and the outside design and colours, wonderful.

anneke zei

wat mij betreft ziet het eruit als de perfecte tas! knap dat je dat zo in elkaar knutselt van een eigen ontwerp, dat zou ik denk ik niet kunnen.

daar ga je heel veel plezier van hebben!

groetjes

Mistea zei

Such a beautiful bag and useful too. Love all the pockets.

Mona zei

This was just beatiful!!!!!

Hugs from Norway

Mona zei

This was just beatiful!!!!!

Hugs from Norway

petra zei

Ha Jantine
Vakwerk! Heel mooi geworden. Je hebt aan alles gedacht.
En wat je blikje betreft anti-slip? Bij de bouwmarkt of automaterialenzaak verkrijgbaaar in zwart en beige.
Groetjes Petra

Kris zei

Woooooo! So pretty! You have done a lovely job Jantine! Your bag is beautiful!

Margit zei

Ziet er enig uit! Maar wat een werk...

Mama Monique zei

Zo... en wat gaat ie kosten? MAak er maar een paar of honderd, je hebt vast genoeg fans. Ziet er goed uit joh! Toppie!

Anoniem zei

Wat een mooie tas, alleen kan ik niet alle foto's zien, alleen maar een kruisje.... Ik ben natuurlijk benieuwd naar de grote foto's waar je de binnenkant kunt bekijken?? (zegt een tassenfreak !!!)
groetjes
Ingrid

conny's quilts zei

Ik wordt heel nieuwsgierig van alle leuke reacties maar ik kan geen nekele foto zien. Dat is toch wel raar. Jammer, ik kom later nog even kijken of het dan wel lukt...

conny's quilts zei

Hé raar, nu kom ik ook nog als anoniem in de reactie, ik ben Conny van connysquilts, groetjes

conny's quilts zei

Joepie nu kon ik je mooie tas zien!!! Erg mooi gedaan hoor! Misschien kun je voor je blikje een vakje afsluiten met een stukje klittenband of een knoopje zodat íe niet meer kan ontsnappen....groetjes Conny

Lena zei

Helemaal geweldig deze tas! Zet nog even de werkbeschrijving op je weblog ( of beter; verkoop het!), want deze wil ik ook! :-))
En die stofjes...prachtig!

Sherri zei

Wow...what a wonderful bag! I especially love the design on the front! Your fabric choices are wonderful!