woensdag 20 mei 2009

Bezigheden


Deze quilt is echt af, dus dat is mijn eerste finish deze maand. Ik kan hem alleen nog niet helemaal laten zien, dat komt later. Laten we hem voor nu geheime quilt noemen ;-). Zoals je kunt zien ben ik druk bezig met mijn paper bag swap. Hier en daar gaat er iets niet als gepland, ik heb nog nooit zoveel over moeten knippen, snijden of naaien, maar het wordt leuk! Dat krijg je er van als je zelf iets ontwerpt en niets van te voren uitprobeert.
Gisteravond heb ik deze drie speldenkussentjes gevuld en die zijn nu af. Zullen we dat tellen als één finish? Ik wilde één van deze kussentjes gebruiken voor de tas/map die ik aan het maken was. Maar zoals je ziet, de eerste is wat saai en de tweede te groot, dus ik ga in de maat van de kleinste een ander kussentje maken. De tas had af kunne zijn als ik niet zoveel ruzie had gehad met de rits. Twee van 40 past niet niet, van 80 is niet te krijgen in dun formaat en van 40 en 50 samen is te lang. Dus daar moet ik nog even rustig voor gaan zitten en verder puzzelen.
Inmiddels heb ik ontdekt waar ik dit leuke borduurtje van het ronde speldenkussen heb gevonden. Dat was bij Anneke. Dus ik heb haar een foto gemaild en zo kwamen we aan de klets. Blijkt dat we een heleboel gemeen hebben, heel leuk!

I finished the "secret quilt" so that is my first finish this month.
I am very busy sewing on the paper bag swap. I never had so many recutting and resewing to do, but that is because I am designing it myself and sometimes it turns out different then you thought it would!
Last night I stuffed three pincushions, shall we count that as finish nr. 2?
I am making good progress on my bag. But lots of trouble with the zip. What is the best way to put it in and what size do I need? First pincushion is too bory and second perfect but to big, so I will make a new one ;-). I found Anneke, she made the design of this pincushion!

4 opmerkingen:

MissyMack zei

I'm trying to wait patiently to see what everyone is making for the paper bag swap. I'm so curious by your photos!

Cybele's patch zei

Lekker bezig! En ik ben zóóó nieuwsgierig.

Sherri zei

Your quilts and stitcheries are lovely!

Mama Monique zei

Misschien een idee om een iets langere rits te nemen en het begin (of is het nou het einde?) in de tas te laten hangen? Zo heb ik ook wel eens een tas gehad en het werkte verder prima!