vrijdag 15 mei 2009

Aan de studie

Van de week heb ik de knoop door gehakt. Ik ga weer aan de studie. De afgelopen anderhalf jaar heb ik de kans gehad een paar uur per week Remedial Teaching te geven op een basisschool. Ooit koos ik voor het onderwijs omdat ik zo graag kinderen wilde helpen die een extra zetje nodig hadden. Dat vond ik in het speciaal onderwijs, dat heeft ook nog wel mijn hart, maar vond ik fysiek erg zwaar. En dat vind ik ook in het RT-werk. Ik weet niet wat de komende jaren gaan brengen, of ik kansen krijg om nog meer als RT-er op een school te werken maar dat diploma wil ik hebben. Omdat ik ooit mijn diploma speciaal onderwijs heb gehaald, mag ik instromen in het tweede jaar en ben ik (als alles goed gaat) in één jaar klaar! Het duurt nog even, ik ga pas in september beginnen...
De komende maanden ga ik nog wat meer uren als RT-er werken, daarnaast mijn vaste baan van één dag in de week. Dat betekent twee en een halve dag werken ipv één, dus dat wordt wel even pittig! Maar over ruim twee maanden is het al weer zomervakantie! En van quilten kom je tot rust, maar dan vooral van rustig met iets kleins op de bank zitten, dus ik zal denk ik niet zoveel achter mijn machientje springen en wel veel op de bank ploffen. Goed nieuws voor een paar quilts die zo graag met de hang gequilt willen worden? Of voor mijn huisjes van "Welcome to the North Pole"Of voor mijn butterfly garden? We (je) zullen (zult) het wel zien.
Dit borduurtje heb ik een paar maanden geleden van een Nederlands weblog geplukt. Ik dacht dat ik nog wist bij wie en wilde die persoon een berichtje sturen met deze foto, maar kan het toch niet meer terug vinden. Dus als jij het wel weet dan hoor ik het graag. En ben jij het zelf, bij dezen nog bedankt. Het was erg leuk borduren. Ik heb gemêleerd garen van DMC gebruikt en heel wat zwembad- en muziekles-wacht-uurtjes gevuld met dit leuke werkje. Het was erg klein en handig mee te nemen, dus het heeft weken in mijn tas gezeten. Op dit moment ben ik het aan het ombouwen tot speldenkussen.
This school year and a part of last year I have been working as a Remedial Teacher for a few hours a week and that assured me of what I already knew. I want to work with kids that need a little extra! Next few month I will be doing even more hours (1.5 days), which leads to 2.5 days work instead of 1. Because it is just temporary I have to keep my regular job as a teacher too. I think for at home it will mean less blogging, less machine sewing and maybe more collapsing on the coach with some appliqué or quilting. So which project will benefit? The Butterfly Garden, my Quilted Diamonds, the "Welcome to the north pole" houses? Time will tell. And then in September, when a new school year starts I am back to studying. I will be able to enter the second year of the RT-education and probably have my official papers within a year! I decided definitely this week. Can hardly wait till September to get started.
This little stitchery I found on a Dutch web log but I can't find anymore where that was. I stitched it only while waiting at swimming or music lessons. I love the DMC thread and it was very small and handy to take, so it wondered around in my bag for weeks. Just now I am turning it into a pincushion.

9 opmerkingen:

conny's quilts zei

Hé Jantine, welke studie ga je doen? Mooi borduuwerkje is het geworden!
Ik vond het leuk dat er een quiltende juf reageerde op mijn blog! Ik zet je in mijn lijst en kom nog eens bij je langs op je blog!

inge zei

succes met je studie

Yvonne aka sommeke zei

Wooow, weer aan de studie! Knap hoor!
Leuk speldenkussentje in wording. Als kruissteek-analfabeet (dat heet anders zeker?) ken ik het originele werkje niet!
Goe weekend!

Kris zei

I love that thread too! Such a pretty effect. It will make a lovely pincushion.

Mistea zei

Congratulations on your decision to resume study and move into the field of your choice. How good is it when you know you are moving in the right direction. Your little stitchy is cute and will make a great pincushion.

Handmade by Mai zei

Wat goed van jou om weer te gaan studeren, het zal in het begin wel even wennen zijn dat je meer uren werkt. Trouwens je bent wel bezig geweest ( vorig blog bericht). Ik ben heel benieuwd naar de tas en het speldenkussentje.

Mary zei

goed van je, om een studie te gaan doen !! succes alvast ! en een leuk borduurtje !

Sandra zei

Super dat je gaat doen wat je hart je ingeeft, al zal het studeren weer even wennen zijn. We zijn geen 20 meer LOL Maar dat komt goed, ik over hoor je wel tijdens de bee!

Koningskind zei

Wat leuk dat je weer gaat studeren!
Hier ook van die plannen, maar dat wordt wel zomer 2010 eer ik ga beginnen.

Veel succes!