donderdag 16 april 2009

Pfff gelukt



Toen ik deze lap uit de bak trok om op te sturen voor de Paper bag swap, lag hij een paar dagen op tafel. Ik was aan het naaien aan dit:
en ineens wist ik het! Niks opsturen, ik ging deze lap zelf gebruiken. Ik had heel veel grote resten die net te smal waren om te gebruiken in mijn weefquilt (ja, dat is het wat ik aan het doen ben). Toen ik alle stukken een halve inch smaller en een inch korter had gesneden ben ik met veel plezier weer verder gegaan met vlechten naaien. Deze keer voor een tas:
Dacht ik die dit weekend al af te hebben, zat alles tegen. Ten eerste had ik te weinig tijd, ten tweede heb ik de de zijkant en bodem verkeerd aan elkaar gezet waardoor mijn knoopsgaten verkeerd zaten en moest ik dus knoopsgaten met de hand gaan naaien en ten derde gingen de gordijnen voor. (Ik heb verduisteringsgordijn achter onze slaapkamergordijnen genaaid) Maar vandaag was het dan zover. Hij is nu echt af! En die top waar ik eerst mee bezig was? Die is bijna klaar!

Remember the quilt I was sewing a few weeks ago? While I was at it, I thought I could make a bag of all the big remnants I had. They were just a tiny bit too small for what I needed. So I made them all an half inch less wide and an inch shorter and started sewing more braids.
This quilting fabric I had wondering around as intended to sent for the Paper bag swap but as I was sewing it dawned to me. I couldn't sent it away as I needed to use it myself to finish this bag. I was hoping having it finished before Easter, but a lot came in between. Firstly much less time than I thought I would have during the weekend, secondly I attached the side wrong to the bottom so my buttonholes were at the wrong place and I had to make new ones all by hand and thirdly because I had to sew some extra fabric behind our curtains (special fabric to keep the light out, just can't think of the right name). But at last, today, I did it! It is really finished now!


En wat die koekjes betreft... ze waren wat zout, maar verder heerlijk. En het waren er een heleboel. We gaan ze zeker nog een keer maken, maar dan met een zandkoekjes recept wat we al uit den treure hebben uitgeprobeerd.
And about those cookies? They were a bit salty. We will be making chocolate chip cookies again, but then use a well tested recipe!

11 opmerkingen:

Kris zei

Such a pretty bag Jantine! The fabrics are so lovely together.

Koningskind zei

Wat heb je er een ontzettend leuke en vrolijke tas van gemaakt.

Levin (and Emily) zei

wow - it is beautiful. i can't wait until i get to this kind of standard with my sewing :)
l
x

Béa zei

Very beautiful bag, where do you find the pattern, please ?
kisses from France

Mary zei

dat is wel een hele mooie tas geworden !!!

ingrid zei

Die is mooi en handig geworden !
Fijn weekeinde , groetjes Ingrid.

Sandra zei

Wat een superleuke tas! Dus eigenlijk gemaakt van restjes? Ben benieuwd naar je weefquilt, die staat ook nog op mijn verlanglijstje voor ooit
;0)

inge zei

een prachtige tas!

Lena zei

Een echte lente-tas, wat een heerlijke kleurtjes!
Waar heb je dit patroon vandaan? Echt een 'leukerdje'!
Goed weekend!

Corrie zei

Wat een énige tas Jantine en als een en ander tegen gezeten heeft ben je des te blijer als ie toch nog helemaal goed gelukt is!

Suzie zei

I love this little string bag! What a nice pattern!