vrijdag 3 april 2009

Opruimeritis

Wat er in mijn naaikamer te zien was? Daglicht! Er is vorige week vrijdag een heerlijk groot raam geplaatst. Dat betekende de halve kamer leeghalen en later alles weer terugzetten. En met al dat licht en het lekkere weer buiten kreeg ik de opruimeritis. Deze twee dozen met borduurzijde heb ik al bijna 15 jaar. In die tijd zocht ik met een PABO vriendin alles uit en wonden we alles wat we hadden op kaartjes.
Ik heb het volgende systeem: Voor elk strengetje zijde neem ik een plastic kaartje en daar plak ik hele kleine stickers op met merk en nummer. Voor de al gespleten draadjes neem ik dan een kartonnetje en daar komt natuurlijk hetzelfde merk en nummer op. Zo heb ik altijd alles netjes, komen de gespleten draden niet in de knoop en heb ik voor iets een nieuwe draad nodig dan kan ik die gelijk pakken.

Tijdens het opruimen afgelopen week vond ik dit:een half af schellekoord dat BJ's oma aan het borduren was voor Esther, zo'n 12 jaar geleden. Maar zij overleed voor hij af was. Ik kreeg een plastic tas vol garen en het schellekoord en zou deze afmaken. Er zaten wel erg veel foutjes in, blijkbaar had oma het toch niet meer zo goed kunnen zien. Ik kon het niet afmaken zonder heel veel uit te halen en dat wilde ik niet. Daarom is het blijven liggen. Ik zal hem zo als aandenken bewaren voor Esther! Het wordt nu tijd om de hele tas vol zijde eens uit te zoeken. En dat is een heerlijk werkje als je op je tuinstoel in de zon zit, of achter de buis! Grote doos nummer 3 is aangeschaft!

What you saw in my sewing room was day light! I got a huge roof window last week! Before that there wasn't any daylight at all. I am enjoying it a lot. And it gets me to feel like tidying up. I found this old stitchery BJ's grandmother made about 12 years ago for our daughter Esther. She died before she could finish it. I intended to get it finished, but it has so many mistakes, I just couldn't. So I am keeping it for Esther as a memory. But maybe it is time to get all the threads organized. And with spring coming around it is a perfect job while sitting in the garden. Or hanging on the couch watching TV ;-). I bought big box number 3!

7 opmerkingen:

Lena zei

Die opruimeritis zit dan in de lucht, want ik ben gisteren ook al zo druk aan het opruimen geweest. Het is de lente, hè? Heerlijk!

Sandra zei

Heerlijk hè opruimen, 'vroeger' hielden ze niet voor niets een grote schoonmaak in het voorjaar :0) Mooie herinnering dat schellekoord.

Yvonne aka sommeke zei

Is toch mooi om te zien hé, zo netjes opgeruimd!
Goe weekend!

martine zei

Maar dit is helemaal geen vervelend werk en zo'n doos met kleurtjes ziet er prachtig uit.

Cybele's patch zei

Netjes! Ik heb mijn borduurgaren ook op plastic kaartjes in een doos, maar zou nooit op het idee zijn gekomen om de gespleten draden op een apart kaartje te winden. Heel goede tip, moet ik onthouden!

Kris zei

Light! How wonderful! I love my embroidery threads box!

Mama Monique zei

Héérlijk om zo alles op orde te kunnen krijgen. Geeft zo'n lekker opgeruimd gevoel ;-)