donderdag 30 april 2009

En maar doorgaan

Vandaag hebben we heerlijk over de vrijmarkt gesjouwd en we kwamen thuis met een aantal boeken, wat rommeltjes en de aankoop van de dag! Een doos met een inhoud van zeker 20 liter aan kleine lego voor 22 euro. Je begrijpt wat de kinderen de rest van de dag deden. Zelf ging ik tot drie keer toe naar boven om te naaien en er kwam steeds wat tussen. Tot ik me zo tegen 5en eindelijk achter het machientje nestelde en de radio aandeed. Wat was dat schrikken. Een aanslag op ons koninklijk huis. Dat gaat niet in de koude kleren zitten.
Today was our annual queens day and we had a good stroll around the flee market. Biggest bargain a huge box of Lego. So you can guess what our kids did the rest of the day. I went upstairs to sew for 3 times before I could really settle myself. When I turned the radio on I had a big shock. Someone has driven his car into a crowd of people to try to assault the bus with our royal family. Several death and severely wounded...
Ondertussen probeerde ik toch nog wat te naaien. Van deze mini quilt moest ik alleen nog de rand quilten en een bies er omheen zetten. Dat meanderen heeft moeten wachten tot ik mijn nieuwe naaimachine voetje had. Ik vond een meander kronkeltje mooi passen bij het kronkeltje op de stof. Net toen ik dacht dat het heerlijk snel ging en ik binnen 10 minuten al op de helft was, ontdekte ik dat de spanning heel erg fout was en moest ik tornen en opnieuw beginnen. Daarna de bies vastgenaaid. Vanavond heb ik als een gek de bies zitten tegen naaien en vlak na 10en kon ik de boel afhechten. Pfff... gelukt, een tweede finish voor deze maand.
While listening I tried to quilt the border and sew the binding on. This quilt had been waiting for my new quilting foot. I thought the fabric in the border asked for some meandering. With my attention to the radio I started sewing and halfway trough I realized something was wrong with the tension. So bad I had to rip it! Quilting this border took me about an hour instead of 10 minutes. I sewed the binding on and spent all night until after 10 pm to get it properly finished, but well, I made it! My second finish this month!

14 opmerkingen:

Kris zei

Good job on the quilt. I woke up this morning to the news about the crash. What a terrible thing to have happened! I understand the dead and injured were bystanders. Very horrific.

Lego! At a flea market! You were in the right place at the right time I think!

Béa zei

Very beautiful colours for your mini, congrats on your finish !

wilma zei

Oh wat mooi!!! Hij is schitterend!!

En wat heerlijk zo'n doos met lego... Genieten...

Mistea zei

Beautiful quilt, love the colours! Lego ooh I don't think I would have been able to leave that to the children.

katrien zei

Mooi miniquiltje.
En wat een leuke aankoop voor de kids,legoblokken,uren speelplezier.

Margeeth zei

Dat is boffen, zo'n grote doos met lego, daar heb je echt heel veel geluk mee gehad. De meeste mensen verkopen dit op marktplaats, brengt het meer op.
Hier in Tiel dus ook geen lego gezien, wel duplo, maar daar zijn de kinderen inmiddels echt uitgegroeid.

Ook ik heb met afgrijzen voor de pc en later de tv gezeten na het nieuws over gisteren. Afschuwelijk, wie doet zoiets nu. De dader schijnt inmiddels te zijn overleden, dus we kunnen er nooit meer achter komen wat hem heeft bezield.

Levin (and Emily) zei

the quilt is beautiful and i love the extra free motion quilting around the border.
so sorry to hear what had happened yesterday - i'm not sure why people do these sorts of things and why innocent people have to be hurt.
what a lego find!!! my boys would be jealous - mind you they have so much lego themselves!!!!
l
x

Yvonne aka sommeke zei

Goeie Lego-vangst zeg!
En wat een topper van een Affo, mooi quiltwerk! Bravo Jantine!
Apeldoorn-verhaal is triest ...

Linda Robertus zei

Prachtig quiltje!

martine zei

Mooi van kleur is je quilt. Helemaal mijn stofjes.

Mary zei

een hele mooie quilt !!!!!!

limpingalong zei

What is the saying?. . ."All's well that ends well!" It looks good to me!

Chookyblue...... zei

I saw on the news about your royal family............terrible news.......
your quilt looks lovely........worth the effort unpicking all the bad bit..........

Koningskind zei

Wat een prachtige rode quilt!
Zo'n doos lego nodigt echt uit tot meespelen. :-)