vrijdag 27 maart 2009

Monkey business...

keek ik altijd graag! Nog steeds volg ik graag programma's over aapjes. Misschien is het allemaal terug te leiden tot de knuffelaap die ik had als baby en ooit over gegaan is in mijn zusjes handen? Mijn jongste zoon heeft een schattig aapje als knuffel, voor hem spaar ik zelfs apestofjes! Als ik langs een rek knuffels loop vallen de aapjes mij ook als eerste op. Vandaar dat ik gelijk verliefd werd toen ik dit patroon tegenkwam op internet en ik moest het wel kopen. Ik heb het nog geen twee maanden in huis en het is al genaaid. Dat gebeurt hier niet zo vaak ;-).
Vorige week begon ik al met het uitzoeken van stofjes en alles bij elkaar klaar leggen. Omdat David ziek was had ik lekker wat naaitijd... Toen ik vrijdag avond de binnen oren en de buik opstreek gebeurde het. Zie je wat er gebeurde op de foto? Blijkbaar is de stof niet helemaal 100% katoen. Maar ik heb nieuwe oren geknipt en ben vrolijk verder gegaan. Tot ik ziek werd. Woensdag heb ik geprobeerd verder te gaan, maar ik kwam niet verder dan het naaien van de armen, het was me nog te veel heen en weer kijken. 's Avonds kon ik al wel de benen vullen. Gistermiddag lukte het weer (zie je wel dat het elke dag een beetje beter gaat!). Tussendoor de armen vullen en weer verder naaien. 's Avonds heb ik het lijf gevuld en dichtgenaaid. Mijn 2e finish voor deze maand! Naast Mrs. Monkey zie je Ruth, zij lag al maanden, sinds oktober, klaar om gevuld te worden. Nu nog nieuwe kleren, je kunt haar kippenvel bijna zien. Mijn kinderen willen allemaal wel zo'n aapje, dus ik zal er nog wel eens een maken, misschien van babyrib.
Maar daarvoor nog even geduld, vandaag ben ik met wat anders bezig ;-)

I love watching monkey business. To be honest, I just love everything with mokeys. Maybe it is because my first stuffed animal was a monkey? My youngest has a little monkey to sleep with, I collect monkeyfabric to once make a monkey quilt (maybe for David. So you understand when I cam across this pattern I couldn't resist it. I purchased it not even 2 moth ago and it is a finish already! I started last week. Something happened when I ironed the inner ears, maybe this fabric is not pure cotton? I cut new ears and went along. Since yesterday I can machine sew again, so yes, I feel better every day (thank you all for your kind wishes!) I stuffed Mrs. Monkey last night. (my second finish for this month!) While we were at it, we stuffed Ruth too, she was waiting since october. She is a little bit cold, but I still have to make her clothes! My kids all want a mokey too, so maybe I will make more in the future. Have some lovely ribcord...
But today I am making something else ;-)

8 opmerkingen:

Sandra zei

Aapie is zoo leuk geworden! Wat mooi al die KF stofjes, wat ben je nu weer van plan :0)

Kris zei

Cute monkey! I love your something else too!

Mistea zei

Love your gorgeous monkey. And all those bright fabric pieces which I am sure you have been putting together to make something beautiful. Enjoy all the colour and your new friend.

Hennie zei

Prachtig aapje, erg leuk.
Fijn weekend Hennie.

Corrie zei

Wat een schat van een aapje! Erg leuke stofjes gebruikt! Een succes.

Lappetausa zei

Funny monkey! I also love your Amish doll from last summer. I'm glad you write in English also. Do you know a tutorial of this doll?
As for my Buggy Barn stars, I havn't found any tut. on the internet, and I can advise you to see a library for a book, there are several...

Simone de Klerk zei

Wat 'n schatje, de aap! Ook de stofjes voor 'iets anders' zien er erg mooi uit.

mellyandrosie zei

Thank you so much for letting us know about your beautiful Magoo!!!! She is simply stunning and I love her to bits!!! =]