zaterdag 7 maart 2009

Druk ....

met van alles en nog wat. En bijna geen tijd om te bloggen ;-).
Volgende week ga ik mee met een quilt weekend. Heerlijk, een heel weekend lang met 60 mensen met dezelfde hobby. Hoe moe zal ik daarna zijn ;-)? We moeten o.a. iets maken en daar ben ik druk mee bezig... Het wordt leuk, maar een paar probeersels, de letters, worden groter dan de bedoeling was. Maar zo leuk om te doen! Ik heb deze gevonden via Quiltville! Ik beloof dat ik na het weekend het resultaat zal laten zien!

De top van mijn DD is af! De maat is nu 115 bij 161 cm. Eigenlijk wilde ik geen border maken, maar ik vraag me af of deze maat nu goed is. Is hij niet een beetje te klein? En als ik hem groter ga maken, hoe doe ik dat dan? Ik heb nog een klein beetje blauw en groen en nog veel rood en wit. Het zwart is nagenoeg op... Ideeën over wel/niet groter en zo ja hoe zijn van harte welkom!

Verder nog dit mini quiltje. Foto is niet helemaal scherp. Deze heb ik in de kerstvakantie genaaid. Afgelopen week zette ik de borders er langs. Ik heb de rode randen er weer afgetornd! Ik had de maten van de blokken aangehouden die ik had genaaid, maar de buitenste border was net iets te nauw helaas. Dus de lange biezen kunnen op maat voor de smalle kant en ik heb gelukkig nog stof voor nieuwe biezen!

I am busy making a present for a quilters weekend we have next week! I love making those letters, thanks to Bonnie from Quiltville! I will definitely make more of these.

My Double Delight top is finished. Sizes are about 45 x 64 inches. I doubt if that is big enough for a throw or lap quilt. What do you think? How much should I make it bigger. And if I make it bigger, how? I have a little left of the green and blue and a lot of red and cream. No more black I am afraid.

The triangle quilt is a mini I made during Christmas holidays. I sewed the borders on last week, but didn't measure it right. I just counted original sizes and then cut them, but they made the quilt wobbly. So I decided to rip the red border of...

8 opmerkingen:

2ne zei

Nice visiting your blog. Have a great day

petra zei

Ha Jantine,
Wat is het doel van de quilt? Daar kan je de afmeting vanaf laten hangen.
Maar een border, vind ik wel mooier, ik dacht eigenlijk dat er een border omheen zat maar bij nader inzien is dat de vloerbedekking! Ik vind de kleur van de vloerbedekking wel heel mooi voor een border. Eigenlijk is dat denk ik het groen van de middenblokken.En dan net als de foto in je blog afbiezen met een rood biesje.
Groetjes Petra

anneke zei

Ik zou de quilt groter maken, al ben ik niet de snelste om te bedenken hoe precies. Wel denk ik dat je de met rood en wit nog genoeg kunt.
Voor een quilt is het denk ik wel fijn als ie een beetje 'ruim' is.

Vast veel plezier op je quiltweekend, wat een luxe!

Marit zei

So nice to visite your blog! I am so impressed you have made three of Bonnies mystery quilts, and they are all beautiful! Love that little Amish solid 9 patch!! And thank you for your nice visit to my blog, too ; )

Mama Monique zei

Een quiltweekend? Wat lijkt me dat gezellig! Allemaal knutselaars en freubelaars bij elkaar en genieten van elkaars aanwezigheid.
Ik wil je graag alvast een fijn weekend toe wensen. Geniet er maar van, ze geven aardige temperaturen op ;-)

MissyMack zei

Love your quilts! They look so effective and pretty, and the fabrics are great.

Quilter Kathy zei

Good job on your DD quilt. I am stuck at the border stage also.
Love your mini quilt!

Béa zei

Very nice blog. I too made the same Bonnie's mystery quilt. Yours is wonderful.
Béatrice, from France