zaterdag 28 februari 2009

201

... kleine knoopjes waren er nodig om al deze bloemetjes te borduren. Daarmee ben ik wel twee avonden zoet geweest. Wat een werk! Maar er is weer een blok af! Daarna de blauwe pen uitgespoeld. Wat ik iedere keer heb is dat mijn lapje met borduurwerk dan helemaal is gebobbeld van de vlieseline en pas weer plat wordt na het strijken. Ik vraag me nu af hoe dat dan moet als de blokken in een quilt verwerkt worden en je gaat die wassen. Dan strijk je meestal de boel niet meer. Nog tips of idee├źn, moet ik misschien wat anders er achter doen?
De kinderen hebben vakantie, dus ik heb veel beneden gezeten. De tafel zag er dan zo uit als op deze foto... Wat ik aan het naaien ben/was? Allemaal rood/witte nine-patches voor mijn DD. Foto volgt binnenkort, de top zit al bijna in elkaar inmiddels.


201 little french knots were needed for these pretty flowers. It took me about two nights to finish those. But another block is finished and I like it very much! I do have a little problem. I iron "vlieseline" behind the fabrics to get a more sturdy fabric. But after rinsing the stitcheries it get a bit wobbly which only disappears with ironing. I wonder what will happen when they are in a quilt and you wash the quilt. Any better options what to do to stabilize fabrics for stitcheries?
We had a "spring-holiday" for a week and while the kids were playing I had some sewing time downstairs. A picture of what the table looks like. A mixture of sewing stuf, cubs and plates from breakfast and some spring flowers... I was sewing red and white ninpatches for my DD. Top is almost done, picture will follow soon!

10 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Gebruik je de L11 vlieseline?
Ik ook, maar ik gebruik geen verdwijnpen en moet dus niet spoelen (Ik gebruik een potlood of een Pigma pen)
Zou het bobbelen aan de vlieseline liggen? Ik twijfel...
Ieder katoentje is na een wasbeurt toch wat bobbelig? Het quiltwerk zorgt er gewoon voor dat we niet meer gaan strijken eens de quilt klaar is.
Wel een mooi blok weer en je volgende project is ook belovend!
Goe weekend nog!

Lynette Anderson zei

Your double delight quilt is looking gorgeous, I like your colours. I am tempted to make one of these quilts for one of my sons.
Thank you for showing what quilt is on your bed. I really like the red strips on the wall behind your bed, are they painted on?

Kris zei

Your butterfly block is lovely! Such a lot of work, but worth it! There is some stuff you can iron on the back of your fabric that is designed to stablize fabric for stitching. (It also hides your threads so they can't be seen from the front) It is called "weave line". I get it from my quilt shop. Your spring holiday sounds lovely!

Hennie zei

Prachtig is je butterfly garden blok geworden. Het kost wel een beetje tijd maar het resultaat is erg mooi.
Groetjes Hennie

nadia zei

Wauw, dat is een mooie stitchery geworden! Het gaat weer goed met je schouder, gezien al die knoopjes die je hebt gedraaid...Wat een leuk item heb je rechts in je weblog staan (prietpraat), ik heb ook nog een leuke: Op een mooie zomerdag liep mijn dochter van 3 (inmiddels is ze 14) met een bloot buikje en een tutje in haar mond door de tuin. Opa kon het niet laten om het tutje uit haar mond te trekken en tegen haar naveltje te houden, waarop mijn dochter zei:"Opa, dat kan helemaal niet, ik heb daar toch geen zuig...."!

Simone de Klerk zei

Wat mooi, je blok! Ook de andere zijn erg mooi, van een paar posts terug. Indrukwekkend (O:
Fijne week. Simone

Mama Monique zei

Pst.. Gezellige bovenkant heb je weer ;-)

Samantha zei

201 french knots!!?? That is perseverance!! It's looking lovely, and thank you for visiting my blog! :)
Sam

MissyMack zei

Silly me, my previous comment was published using my other account! I keep forgetting to switch accounts!
Sorry!

SewAmy zei

oh, your block is beautiful.