maandag 12 januari 2009

Schaatsen


Schaatsen is wat we heb afgelopen weekend veel gedaan hebben. Ik pas niet meer in mijn schaatsen, maar Esther wel. Ik heb ook al jaren niet kunnen schaatsen omdat ik precies de drie van de 11 afgelopen jaren dat er voldoende natuurijs lag zwanger was. Het jaar daarvoor lag er ook ijs, ik weet het nog goed, we woonden in Amsterdam en o wat zou ik graag over die grachten gaan. Maar helaas, toen had ik bij turnen mijn enkelbanden gescheurd en schaatsen ging niet lukken. Misschien is dit een voorteken dat het voor mij niet meer weggelegd is?
Ik twijfel nog steeds of ik voor mezelf nog nieuwe schaatsen ga kopen, of dat ik dat eigenlijk beter niet kan doen met alle gevaar voor vallen... Bovendien is het niet zo goed voor mijn bekken denk ik. Maar als ik al die schaatsende mensen zie dan gaat het zo kriebelen... Inmiddels dooit het bij ons en vraag ik me af of het deze winter nog nodig zal zijn om te beslissen. Wat is wijsheid?

4 opmerkingen:

Sandra zei

Hopen dat we nog meer vriesweer krijgen deze winter en dan maar kijken...Ik heb mijn schaatsen (geslepen!) klaarliggen maar niet geschaatst, dus ik duim mee!

Puur Leven zei

Hier een beetje dezelfde vragen hoor. Ben al een hele tijd welk soort ijs niet op geweest en heb momenteel ook geen schaatsen tot mijn beschikking. Misschien dat ik de zomer nog eens rond snuffel op internet voor een paar tweedehandsjes, maar denk dat ik het maar gewoon bij sleetje trekken hou.
Mag ik je bedanken voor je lieve reactei? Leuk om te lezen dat er in ieder geval iemand in me gelooft. ;-)
Heb geen idee hoe, wat of waar ik het "no reply" gedeelte aan kan passen, of waar ik jou een mail kan sturen, maar hier is mijn emailadres: puur-leven@live.nl
Hoop dat het zo wel lukt.

Margit zei

Leuke fotocollage, zeg! Hoe heb je dat gedaan?

Bette zei

OOOhhhh, I am jealous! Today it is around 35C here! And we never get frozen creeks or rivers! I miss the cold Christmases!