donderdag 22 januari 2009

Advies nodig!

Afgelopen week heb ik lekker kunnen naaien. Morgen nog meer foto's, maar nu alvast dit: Dit zijn de blokken van Bonnies Double Delight. Volgens haar patroon moeten ze op de punt (met alle donkere blokken aan de buitenkant). Dan moeten er nog rode driehoeken tussen. Probleem? Een beetje, want al mijn rode stof is op en mijn portemonnee een beetje leeg. Als ik de blokken recht leg moet ik nog wat rood/witte blokken bijmaken en daar heb ik genoeg van!

Wat zal ik doen? Het rode stof tekort is op te lossen, dus daar wil ik me niet door laten weerhouden. Wat vinden jullie mooier?

Verder nog een blokje van mijn Butterfly Garden af!

I did some sewing last week. Some more pictures tomorrow! But right now I need your advice! These are Bonnies Double Delight blocks. Bonnie has an on the point setting, but then I need some more red triangles, which is a small problem as I don't have enough red and my wallet is empty.
I could make it a right setting, then I have to make a few more red/white blocks, but I have enough red strips to do that.
What would be your advice? The red fabric shortage is no problem, my wallet will fill again some day!

I also finished a block from my Butterfly Garden.

8 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

De blokken op de punt vind ik het mooist. Hij moet vandaag toch niet af? ;-)

Anita zei

Allebei mooi maar je rechte variatie spreekt me aan omdat hij dan een "irish-chain gevoel" heeft. Dat is altjd een favoriet geweest. Ik vind wel dat er iets van rood moet terugkomen in de rand.

Anita

Judith zei

Ik vindt de op zijn punt het mooist en zoals Yvonne al zegt hij hoeft toch niet vandaag af. Kan toch ook nog even wachten

Cybele's patch zei

Ik vind op de punt het mooist. Laat hem anders even liggen en denk nog eens goed na. Het is jammer als je later denkt..."had ik maar".....

martine zei

Blokken op de punt vind ik ook het mooist.
Meeste stemmen gelden? Ik vind het wel een heel mooie quilt.

petra zei

ha jantine
op de punt vind ik de blokken het mooist.
oplossingen:
heb je niet nog stof liggen die zeg maar dicht bij rood ligt,
bruintinten of donker-oranje tinten.
goede bijkleurende tinten groen zou volgens mij ook nog hele mooie oplossing kunnen zijn?
succes
groetjes petra

petra zei

ha jantine
nog meer oplossingen bedacht.....
't is wat werk maar het kan schelen: als je nou de 'grote nine-patch blokken' omdraait dus 5 lichte effen blokjes en 4 nine-patch blokjes. Dan heb je 6 kleine rode nine-patch blokken cadeau.
Daarbij heb je voor de rand die je nog wilt vullen ook minder rode nine-patch blokken nodig!
Je kan voor de rand ook nog scrappy nine-patch blokjes maken met een zwarte achtergrond als basis heb je die??
nou doei petra

HENNY zei

Hallo Jantine,
op de punt vind ik hem verreweg het mooist. wil je alle punten in dezelfde kleur? of mag het ook scrappy zijn? Ik heb als je voor scrappy gaat nog wel wat liggen.
greten, Henny (ben ook lid van quiltvillechat maar heb nog nooit meegedaan met een mystery)