vrijdag 5 december 2008

Sinterklaasfeest


Vandaag is het 5 december. Het feest van Sinterklaas. Afgelopen zomer blogde ik al over een kerstquilt die ik ging ombuigen tot sinterklaasquilt. Tenslotte was Sint er eerder ;-). Nu het weer sinttijd was ging het kriebelen en heb ik de al voorbereide blokken te voorschijn gehaald en begonenn met omrijgen en appliceren. Nee, het zit nog niet op de ondergrond, maar dat is voor de foto!
Gisteren hadden we quiltbee bij Sandra. We hebben voor elkaar een kleinigheidje gemaakt en natuurlijk hoorde daar een gedicht bij! Voor foto's moet je even bij Sandra's blog kijken. En toen ik daar toch was ;-), kon ik mooi even in haar winkelkamertje duiken om te kijken of Sandra's winkel nog iets op voorraad had wat voor sneeuw kon doorgaan. En ja, ik ben geslaagd! Op de foto ligt het er als losse strook onder, maar je snapt het idee vast!
Today we celebrate Sinterklaas. Sinterklaas is the man who comes at night and brings parcels and I am convinced that Santa is one of his off spring! We celebrate it on 5 december with present, fun packages and poems. So the kids are very excited around here and can hardly wait. Last summer I started a Christmas quilt and I am changing it into a Sinterklaasquilt. Yesterday we had a Quilting bee at Sandra's with little selfmade presents and poems. For pictures pop over to Sandra. While being there I had the opportunity to pop into her shop office (she has an internet quilting shop) and try to find some snowy fabric! I did find something I am very happy with (see picture). I will keep you updated!

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Zie ik het goed? Staan er kattenpootjes op de blauwe achtergrondstof? Leuk detail! En 't wordt vast een mooie eigen quilt!

Kris zei

I love the name Sinterklaas. It sounds so pretty. Nicolette (devliegendekoe) told me the story of Sinterklaas last year. It's so fun to learn of other people's traditions!

SewAmy zei

thank you for posting pictures of you Sinterklaas quilt blocks. I love looking at them.