woensdag 17 december 2008

Raadsel opgelost

Leuk zulke raadsels, zie je gelijk wie je oplettende lezers zijn ;-). En nee, het is geen tree skirt, ik heb niets principieels tegen kerstbomen, maar vindt ze niet echt mooi, dus een rokje voor die boom heb ik niet nodig. Het was het kussenhoes dat ik gemaakt had van de overgebleven blokken van de Orange Crush! Ik vond het quiltwerk niet denderend en heb de quilt ook nog.
Inmiddels ben ik bij het quilten van de rand van mijn kerstquilt aangeland en kwam ik er achter dat ik die niet goed in mijn ring kreeg. Nu kun je aan elke quilt tijdelijke randen zetten, maar dat vind ik altijd moeilijk spannen omdat die veel dunner zijn. Van Ted Storm heb ik ooit een patroon gekregen voor quiltmutsen. Een soort hoezen die je om je quiltring doet en daar speld je je quilt dan aan vast. En die had ik voor mijn nieuwe quiltstandaard nog niet gemaakt. Dus dat was het dringende werkje tussendoor. Hoewel mijn lockmachine niet echt meewerkte, er knapte iedere keer een draadje of ik kreeg de spanning niet goed, had ik ze toch in een dag af. Eén voor de zijkanten en één voor de hoeken. En ik kan zeggen: Het quilt super!

I used a cushion top that I made with the rest blocks of my Orange Crush to make those "Quiltmutsen" (quilting hoods). A kind of covers for your quilting ring. You flip them over your quilting stand and pin the borders or corners of the quilt-to-be-quilted on them! I needed them desperately as I reached the borders of my Christmas quilt and did not get it properly in my ring.

5 opmerkingen:

Sandra zei

Het raadsel opgelost! Daar was ik niet opgekomen hoor, wel super dat je ze nu hebt kun je lekker in de hoekjes verder werken
:0)

Yvonne aka sommeke zei

Oooh quiltmutsjes! Moedig, daar een eigengemaakte hoes voor verknippen. Ik heb er ook maar van gewoon gekochte gedubbelde stof. De jouwe zijn wel erg sjiek zeg!

Kris zei

Hi Jantine! Hope you are having a wonderful time getting ready for Christmas.

Hennie zei

Handig die "quiltmuts" ik gebruik hem zelf ook altijd om de randen en hoeken te quilten het werkt prima.

petra zei

ha jantine
ik had het nooit geraden! en heb wel even zitten denken, wat doe je nou!!! maar het lijkt me wel vreselijk handig! en op deze manier komt wel steeds een mooi stuktje quilt terug.
groetjes petra