woensdag 10 december 2008

Even bijpraten


Het is een rare week. Zondag hoorden we dat een broeder uit de kerk is overleden, 56 jaar oud. We wisten dat hij niet lang meer te leven had, maar toch komt het als een klap. We mogen er op vertrouwen dat hij bij zijn Vader in de hemel is, dat is een troost, maar de leegte blijft. Het was niet alleen een broeder, ook collega (ik doe voor hem RT-invalwerk), meester van de kinderen, achterbuurman en vader van het vriendje van Esther en Lucas. Er komt nu niet zo veel uit mijn handen. Morgen is de begrafenis, de school is dicht.
Het is heerlijk om wat dingen te doen waar je niet te veel bij na hoeft te denken, zoals lappen voor de herders locken. Het heeft me een uur gekost om te ontdekken dat ik de draden vergeten was over de hoge geleider te spannen en dat het daarom maar niet wilde opschieten...

Verder ligt er nog een leader-ender project te liggen waar ik zonder al te veel nadenken aan verder kan naaien.

Vanmorgen ben ik eindelijk maar eens begonnen met wat kerst-/winterversieringen. Een vaas met takken met lichtjes en dons en uilen en een kerstboompje met sneeuwman. Een kerstboom vind ik niet mooi, die komt er niet in.
Ik las pas bij Bonnie dat zij na het avondeten geen naaimachine meer aanraakt, maar lekker gaat zitten hand quilten. Dat vind ik wel een heel goed streven! Ik moet voor mezelf wat meer rust inbouwen. Dus ik probeer het nu ook, niet altijd vanaf het avondeten, maar na 21.00 uur geen naaimachinewerk meer. En dat is heel goed voor mijn handquiltwerk en applicatie en dergelijke! Mijn kerstquilt vordert al aardig qua quilten, ik ga steeds kleinere steekjes maken met het duimquilten. Al dat in de ditch quilten is gelukkig klaar. Nu nog sterren in de rand en een raster daarachter! Maar deze kerst is hij nog niet af!
It is a sad week as a brother in Christ, almost neighbor, colleague, teacher and father of my children's friend died this Sunday. We knew he did not have much time to live, but it is still a shock! I have only been doing things I did not have to much thinking with. It took me over an hour to find out why my locker did not do what he had to after I changed threads!
I have taken Bonnie's idea to heart to get in lower gear after dinner and not get behind that machine, but sit on the couch (or wherever you want to sit) and do some hand quilting or appliqué.
Today I finally got some Christmas or winter decorations together. I don't like a Christmas tree! My Christmas quilt is making progress but won't be finished this Christmas. I am glad all the quilting in the ditch is done! Just the border with stars and a raster behind.

2 opmerkingen:

Sandra zei

Kan me voorstellen dat dit een een week is met gemengde gevoelens...verdrietig nieuws maar ook het huis gezellig maken. Sterkte en lekker handquilten doet goed :0)

Kris zei

So sorry to hear of your friend's passing. Even when you know time is short it is still a shock! I love your Christmas wallhanging! I love the quote on it.