vrijdag 7 november 2008

Zie je dat?


Of liever, zie jij het ook niet meer?
Er zaten twee thee vlekken in mijn borduurwerk, waarschijnlijk al vanaf vorige zomervakantie. Als je hier kijkt op de rechter foto dan kun je ze zien! Links onder in het borduurwerk waar het eigenlijk nog maagdelijk wit zou moeten zijn. Nu ik wat verder ben gekomen, bleek dat één van de vlekken precies op een open plek in het borduurwerk zou komen. Dat kan natuurlijk niet. Dus ik kon twee dingen doen. Of een extra gans borduren... of proberen of het er uit ging. Dat laatste heb ik gedaan. Wat spannend, want van dat speciale vlekkenmiddel voor koffie, thee en cacao, zou dat niet slecht zijn voor mijn borduurgaren? Maar zowaar! De vlekken zijn er helemaal uit en de vouwen en kreukels ook!
Do you see it, or rather, not see it anymore? I have two tea stains in this canvas since at least a year and since I got a little further this year, it turned out to be on a visible spot! If you look here on the right picture you might be able to see it in the left white half. So I had two options. Stitch an extra goose on top of the spot or try to get it out. I decided for the last, got some special tea stain remover and got ahead... It got out with all folds and wrinkles!

3 opmerkingen:

nicky zei

What a lovely cross stitch. What is it called?
Nicky

Kris zei

That is beautiful! Lovely work!

Cheryl zei

Hello Jantine!!! My parcel arrived and it is so wonderful. I love the bag, sweets and quilt labels. You have been the most wonderful Secret Stitcher Angel and I can't thank you enough. I posted photos over on my blog!!