woensdag 1 oktober 2008

Ontspannen


Gewoon lekker op de bank met een klein werkje in de hand doe ik niet zo vaak. Maar nu dan toch wel!(Af en toe moet je jezelf gewoon dwingen) Ik heb de afgelopen dagen geborduurd aan het tweede cadeautje voor mijn Angel Swap. Het is mijn ervaring dat je in een tas vol spullen je schaartje makkelijker vindt als je er iets aan gebonden hebt. Vaak doe ik het met een paar kraaltjes en een draadje DMC, zoals de foto boven. Je noemt dat ook wel een "scissor fob" (hoe heet zo'n ding in vredesnaam in het Nederlands?).
De "fob" aan het schaartje op de foto kreeg ik een paar jaar geleden van een vriendin. Dat patroon vond ik zo'n schatje dat ik die wel eens na wilde maken. En misschien ga ik dat nog wel vaker doen ook, zo leuk was het om te doen, zeker met de gemĂȘleerde borduurzijde! Nu nog een hartjesknoopje opnaaien en dan dichtmaken. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik dat het beste kan doen!

Je spullen meenemen in een plastic zakje is natuurlijk niets voor mij. Dus ik moet nog maar eens een heel klein zakje naaien, maar dat komt later!

I have been relaxing with some stitching on the couch! SOmething I just have to force myself to, I keep running on... The second present for the Angel Swap! I experienced I find my scissors much easier in a bag full of stuff, when something is hanging on it. Usually I make my scissor fogs with some beads and DMC thread like the upper picture. The fob on the picture a friend of mine gave me a few years ago. I like it so much I wanted to reproduce it some time. So I did now. And I loved so much doing it, I will certainly make more. Especially with the variegated thread! I have to sew a little heart on and close it. I have to find out how!
Taking your stuff in a plastic sandwich bag is not my thing, but I didn't have anything better at the time. Maybe I better sew some little bag some day...

Geen opmerkingen: