dinsdag 7 oktober 2008

Grote stap vooruit

Vanmiddag had ik afgesproken met Sandra en nog een quiltvriendin om verder te naaien aan onze mystery quilts. Al naaiende vroegen we ons af waar Sandra toch bleef, het was al half 3 en we hadden half 2 afgesproken... dus ik loop naar de telefoon om haar te bellen en ik zie mijn antwoordapparaat knipperen. Ja hoor, ze heeft netjes afgebeld. En dan realiseer ik me pas dat ik al eerder op mijn mobieltje ook gemiste berichten had gezien maar niet bekeken. Je kan niet zeggen dat je je best niet hebt gedaan om het te laten weten. Ik hoop dat je thuis lekker hebt genaaid?
Wij in ieder geval wel. We hebben allebei gewerkt aan de "flying geese", een blok voor de rand van de quilt. Verder heb ik nog verder gewerkt aan een cadeau voor ???, binnenkort meer daarover.
Het middendeel was dit weekend al afgekomen, daarom nu maar eens een foto gemaakt. Ik hoop dat hij scherp genoeg is! Tegelijk heb ik de gelegenheid maar benut om te meten hoe groot het middenstuk nu is, zodat ik kan gaan uitrekenen hoe breed de effen tussenrand moet zijn om de flying geese te laten passen.
Ik ben blij met deze aankoop: een rolcentimeter met aan de ene kant centimeters en aan de andere kant inches. De laatste tijd naai ik veel en graag in inches. Alle Amerikaanse en Engelse patronen zijn in inches. En de naad... een kwart-inch en daar heb je een speciaal naaimachinevoetje voor! Het rekenen met inches vind ik ook niet moeilijk. Je kunt toch ook een gulden in vier kwartjes verdelen ;-). Rekenen was en is mijn sterkere kant dus ook met 1/8e heb ik geen moeite. Nu nog uitvogelen hoeveel inch er in een yard gaat, ook wel handig om te weten.

This afternooon we had a date to work on Old Tobacco Road. Sandra didn't turn up, but it wasn't untill I went to my phone, I saw my answering machine holding messages. And yes, she left a message. And one on my cellphone too. So I can't say she tried to reach me.
A picture of the middle part. I was able to measure it! I am so happy with my "centimeter" in inches! I have it since a few moth, but used it a lot already. Counting and sewing in inches I have found pretty easy. Anyone can tell me how many inches there are in a yard?

2 opmerkingen:

Sandra zei

Je quilt wordt prachtig, alleen de rand is nu nog een mysterie :0)
Volgende keer ben ik weer van de partij, hoop ik !

Margit zei

Mooie herfstkleuren heeft de quilt, zeg!