woensdag 8 oktober 2008


Daar is die dan! Ik heb er lang over getwijfeld, maar vandaag het toch gedaan. Een tweede naaimachine kopen! En ja, weer een Husqvarna, net als ik had. Tweede hands en niet computergestuurd. Maar wel goed voor het doel dat ik er mee heb. De ene machine kunnen laten staan om te quilten en met de andere ondertussen nog te kunnen naaien. Misschien kom ik dan eindelijk door die hele stapel quilts heen die nog gequilt moeten worden. En ben ik goedkoper uit dan dat ik ze allemaal weg ga brengen en door een ander laat quilten ;-) (Ach, je moet je aankoop toch goedpraten!) Eehhmm voor wie eigenlijk, ik mag toch zelf weten of ik een tweede naaimachine wil kopen of niet. Gek is dat, dat je dat dan wil verdedigen tegenover andere mensen.
Ik hoopte dat ik dan de voetjes onderling kon uitwisselen, maar helaas, dat was ijdele hoop. Het ene dingetje om voetjes vast te klikken was net een mm breder dan de andere. Maar ik kan er wel een smallere basis op schroeven, die gaan ze voor me bestellen en dan kan ik al mijn extra voetjes ook op deze machine gebruiken. Ik mis nog de gebruiksaanwijzing, die gaan ze proberen voor me te regelen. Maar hij lijkt zoveel op mijn eerste dat dat zonder ook wel goed moet komen. De komende dagen ga ik dus op twee machientjes spelen, dus als er een paar dagen geen bericht verschijnt weet je wat ik aan het doen ben.

There it is, I doubted for month but made my decision at last and bought a second sewing machine! Now my quilts can be quilted on machine and in between turns I can patch and sew other things. In case you will find fewer blogs. I am playing with my two machines right now.

2 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Véél plezier met je nieuwe machientje Jantine!

Sandra zei

Gefeliciteerd met je nieuwe "kindje", je hoeft helemaal niks uit te leggen hoor! Ik hoop dat we heel veel affo's gaan zien :0)