woensdag 29 oktober 2008

Advies nodig

HELP!!! ik weet het niet meer ;-). Ik heb donkerblauwe stof gekocht om een rand om deze quilt te maken, maar met dat ik de stof er omheen leg, vind ik dat het levendige dat de quilt heeft totaal wegvalt.
Dus heb ik drie foto's gemaakt van mogelijkheden.
1. een lichte rand (enige probleem... wordt zo snel vies ;-( maar ik heb dan wel een excuus om af te reizen naar een quilt winkel )
2. een smalle blauwe rand (één vierkantje breed, de rode is een half vierkantje)
3. toch een bredere rand, maar iets smaller dan ik eerst in gedachten had (zeg twee vierkantjes breed) en dan verlevendigen met rood wit blauw quilt garen...




HELP!! I don't know it any more ;-(. I bought some dark blue fabric for the outer border of this quilt, but I feel the blue takes all spirit form the quilt. So what to do now?
1. Go for a light border (good reason to take of to a quilt shop, but it gets dirty so quickly and it is going to be a lap quilt)
2. Small blue border (1 square wide, the red one is half a square)
3. Wider border but smaller than I planned first, say as wide as 2 squares

3 opmerkingen:

Margit zei

Ik vind de derde het mooist...

dineke zei

Ik zou voor de 3e optie gaan, eerst een smal rood randje en dan een bredere donkerblauwe. Wat betreft mijn mysterie de stoffen serie die ik gebruik is Papillon van Hoffman. Besteld bij Webfabrics

Yvonne aka sommeke zei

Voor mij ook graag nr. 3 ;-)))