zaterdag 27 september 2008

Vreeland



Vandaag was ik om 10 uur in Vreeland waar we met de Quiltkletsers (e-mail lijst waar ik al lang lid van ben) een erg gezellige bee hadden. Met 30 quilters kan het bijna niet anders dan dat er veel gekletst wordt. Dat hebben we dan ook uitgebreid gedaan. Veder hebben we een bloemetje gemaakt wat als speldenkussentje gebruikt kan worden. Er was een winkel met heel veel lapjes aanwezig waar ik een en ander heb meegenomen. We kregen een heerlijke lunch, weer gepaard met veel geklets en 's middags was er tijd voor show en tell... het aan elkaar laten zien van je quilts. Naar mijn smaak waren dat er veel te weinig. Ik heb mijn Orange Crush meegenomen om te laten zien, ook al was die nog steeds niet gequild. Nog wat nuttige tips gekregen voor het quilten!
Tussendoor was er ook nog tijd om wat steekjes te doen aan mijn Quilted Diamonds. Waarom ik niet eerst alle blokken afmaak, maar een deel al in elkaar zet? Om mezelf gemotiveerd te houden om verder te gaan met de blokken ;-)!

Wat betreft de OTR, woensdagavond liet Anita haar top zien. Zij had hem één rij smaller gemaakt en korter en ik vond hem nog groot! Donderdagavond heb ik heerlijk zitten naaien. Ik heb haar voorbeeld gevolgd en een en ander smaller en korter gemaakt. Daardoor heb ik nu wel 20 delen van 4-patches met pinwheels over. Wat moet ik daar nu weer mee? De top zit bijna in elkaar, foto volgt snel!

Today we had a lovely quiltingbee form a Yahoo quilt group. We made a flower pincussion, had a lovely lunch, show and tell (brought my Orange Crush) and even some time to stich on my Quilted Diamonds. Why I do peace a top when not having finished all my blocks? To keep me motivated to finish these blocks.
My OTR is almost a top. I decided to make it smaller and shorter when I saw the top of a friend. Now I have 20 of part 3 left.

1 opmerking:

petra zei

ha jantine
de overgebleven 20 delen van de 4-patches wat je daar mee kan doen?
een kussen maken...
je had haast zelf kunnen bedenken :-)
groetjes petra