dinsdag 9 september 2008

4-patches


BJ is dit weekend in Zwitserland geweest. Samen met twee zwagers heeft hij een aantal alpen bedwongen. Ik ben jaloers op de plaatjes, de uitzichten! Je zult maar zulke beesten tegenkomen... en dan deze zonsondergang. Maar als ik de verhalen hoor weet ik wel zeker dat ik dat nooit volgehouden had en heb ik toch wel veel bewondering voor ze.

De laatste week ben ik voor zover mogelijk bezig geweest met stap 1 van de mysterie. Maandagmiddag lekker samen met haar en nog een quiltvriendin. We hebben uitgebreid 2" stroken geruild en ik heb lekker zitten naaien. Inmidddels heb ik zo'n 60 4-patches en een heleboel halve, maar ik ben nog niet klaar met stap 1, dat alleen moeten er al 182 zijn ;-(. En dan komt stap 2, een heleboel "pinwheels", een moeilijk blok om te maken op de naaimachine volgens mij, met 8 naadjes in het midden die passend moeten zijn. We zullen zien. Ik heb al een en ander gezien van het resultaat, bij de randen ben ik mijn ogen maar dicht gaan doen, want ik wil het helemaal nog niet weten hoe het wordt... Jij wel, kijk dan even bij Bonnie op haar weblog.

Zaterdag heb ik bij mijn moeder 9 lotusbloem speldenkussens zoals op de foto (die van een eerdere serie zijn) genaaid en een paar muizen. Allemaal voor de beurs van over 2 weken.
Ik heb nog wat inspiratie nodig voor een derde cadeautje voor mijn "stitching angel". De lotusbloemspeldenkussens zijn met luid gejuich ontvangen! Het tweede cadeautje is in de maak, maar dan?

Het is me eindelijk gelukt een link in mijn tekst toe te voegen! Gewoon blijven proberen tot je er bij neer valt ;-). Ik heb gelijk in vorige berichten het geleerde toegevoegd... dus niet denken: dat kon ze toch al lang?

Geen opmerkingen: