dinsdag 15 juli 2008

Kijkje in mijn naaikamer




Mijn naaikamer is voor mijn de plek om lekker tot rust te komen. Ik kan uren bezig zijn met naaien, maar ook met bijvoorbeeld opruimen en sorteren. Van de winter was de aankoop van een lockmachine bijvoorbeeld een reden om een deel van de lappen achter de deurtjes uit te zoeken en een hele vuilniszak vol weg te geven, zodat ik een stofvrij en veilig plekje voor mijn nieuwe lockmachine had.


Al mijn lopende projecten had ik per project in witte kartonnen dozen van IKEA, mijn grotere lapjes in doorzichtige dozen van de HEMA, op kleur gesorteerd.
Voor mij ging er een wereld open toen ik de website van Bonnie ontdekte, www.quiltville.com, niet alleen heel veel prachtige scrapquilts waar ik er nog een heleboel van wil maken, maar ook een systeem om je resten (scraps) te bewaren. Zij snijdt al haar resten op in "hapklare brokken" te weten zoveel mogelijk stroken in een aantal breedtes en van de kleinere stukken direct vierkanten. Alles in inches, maar dat vind ik helemaal niet erg. Langzamerhand heb ik al heel wat van mijn resten versneden, nog meer plastic dozen gekocht, de dozen gelabeld en de stroken en vierkantjes er in gedaan. En weet je wat nu zo gek is? Ik heb geen kast meer gekregen, alles stond vol en toch past het er in. Ik heb zelfs nog plek over!



Misschien ga ik vanavond nog wel even naaien. Sinds een paar weken heb ik voor het raam tussen Esthers kamer en mijn kamer een rolgordijn, dus het smoesje van last hebben van het licht telt niet meer...

1 opmerking:

Sandra zei

Je hebt een heerlijk 'eigen' plekje daar, ook voor al die boeken & tijdschriften die ik zie staan...
Ik snij mijn restjes ook meestal op vlg. het 'scrap-systeem' en ik vind het ideaal. Heb al met een aantal projecten blokjes kunnen pakken die al 'gesneden' klaar lagen te wachten om gepatcht te worden :0)