woensdag 2 juli 2008

Grrr.... plak

Ik ben druk bezig geweest om Sandra te helpen met de quilt voor haar tante… Ze heeft 4 stukken gemaakt op de quilt-as-you-go manier en maandag gingen we deze stukken aan elkaar zetten. Op Sandra's machine lukte het niet omdat het voetje geen grip had. Dus maar op de mijne.
De stukken had ze gesandwiched met lijmspray… Ik heb nu het nadeel ontdekt ;-). Je moet voor quilt-as-you-go alleen de voorste delen aan elkaar naaien, dus trokken we de vulling los van de voorkant. Het naaien ging heel moeizaam. de quilt was natuurlijk heel dik en alleen waar we naaiden heel dun dus dat ging so wie so al trekken… Maar het ging steeds moeilijker en je vraagt je dan af hoe dat kan. Gisteravond ging ik verder met het patchen van iets anders en toen ontdekte ik dat ik mijn stukjes ook niet recht onder de naaimachine door kreeg en daar heb ik toch nooit moeite mee. Hoe kan dat nou…
Nou, mijn hele afdekplaatje was stroef van de lijm! En het kostte me wel 10 minuten boenen met pure allesreiniger op 3 vierkante centimeter voor het weer glad was. Daarna kon ik weer heerlijk verder naaien. Dus nadenken wanneer je de lijm wel of niet gebruikt is wel heel verstandig. Ik heb ook al eens een placemat gehad die ik niet meer schoon kreeg. Die bewaar ik nu maar voor als ik weer kleine stukjes stof moet spuiten.
Inmiddels heb ik van iemand de tip gekregen van wasbenzine of stickerverwijderaar. Dat zal ik zeker onthouden!

1 opmerking:

Sandra zei

Wat je allemaal niet voor die quiltvriendinnen over moet hebben hè :0)
Ik had er nog nooit bij stilgestaan, maar zo leren we weer bij! De top zit heel mooi aan elkaar, dankjewel!