maandag 7 juli 2008

Cursussen

Afgelopen jaar heb ik een beginnerscursus patchwork en quilten gegeven. Heel leuk om te doen, maar het kostte veel voorbereiding. Mijn cursisten vroegen me of ik volgend jaar weer een cursus ga geven. Daar heb ik over nagedacht. Weer een hele cursus opbouwen van een aantal avonden zie ik even niet zitten. Wat mij wel heel leuk lijkt om samen met mijn medequilters te doen is losse dingen maken. Er borrelt al een en ander in mijn hoofd rond.
In het voorjaar wil ik log cabin kippen maken. Als iedereen één geel lapje koopt en in stroken snijdt, we vervolgens met elkaar kleuren ruilen en ik voor rood voor de snavels en andere lellen zorg kunnen we allemaal een leuke kip of haan of zelfs kuikentjes maken!

Ik ben verzot op speldenkussens. Ik heb hele stapels patronen. Dus een dagje speldenkussens maken lijkt me ook wel leuk.


Datzelfde geldt voor quilttassen ed. Daarvan heb ik ook meerdere patronen en patroontjes. En van de mooiste tassen nog niet eens foto's. Alleen... daarvoor heb je al gauw wat grotere stukken stof nodig, dus eigenlijk moeten we van te voren een avondje prikken om uit te kiezen wat je wilt maken zodat je voldoende stof meeneemt.

De versneden nine-patch is een patroon wat je vaak tegenkomt. Heel leuk en snel om te doen!


Je ziet, zomaar al vier ideeën. Laat maar horen wat je er van vindt en als je nog andere ideeën hebt, altijd welkom!

Geen opmerkingen: