maandag 21 juli 2008

AF!




Het boxkleed voor Wim en Nienke is af! Maar goed ook , want over drie dagen gaan we op vakantie en als we terug komen is het neefje of nichtje er vast al! Daarom moet het morgen op de bus! Het patroon van de voorkant is een pinwheel, ontworpen door een quiltvriendin van me. Het patroon van de achterkant is een versneden nine-patch. Maar als ik eerlijk ben vind ik de achterkant zeker net zo mooi als de voorkant en heb ik hem zo gemaakt dat hij aan twee kanten te gebruiken is. Daarom heb ik de bies er met de hand aan gezet. Het kostte me een week om alleen de bies er aan te krijgen. Alles wat tegen kon zitten zat tegen. Ik bedacht dat ik beter eerst de bies kon aannaaien en dan de restanten wegsnijden. Niet dus... ik heb twee van de vier hoeken kapotgesneden waardoor ik rond de hoeken een heel stuk los moest tornen en een nieuw stuk stof er tussen zetten. Ook dat ging eerst mis. Ik dacht het goed te hebben uitgerekend, maar het was een halve inch te kort! Toen moest ik de bies weer netjes vast zetten. Gelukkig heb ik wel zoveel ervaring met deze hoeken naaien dat dat in één keer goed gaat. Nu weet ik ook weer waarom ik meestal de bies met de naaimachine aanzet! Het heeft me wel 6 uur en een gat in mijn rechtermiddelvinger gekost om met de hand de bies tegen te zomen. Maar nu is het klaar en ik ben heel tevreden. Hij is onderweg!

1 opmerking:

Linda zei

Hij is prachtig Jantine! Ik geloof dat ik de achterkant het mooiste vind... Wat handig dat hij aan 2 kanten te gebruiken is!
Groetjes uit Brisbane,
Linda